Vakuumprodukter i Ambulanser?

Här diskuteras allt som rör den medicintekniska utrustningen.

Moderator: ambus

Addan

Vakuumprodukter i Ambulanser?

Inlägg av Addan » 28/11 2006 15:57

Hej!

Är lite ny på det här området men det finns ju vakuummadrasser, vakuumsplintar, kuddar o dyl. i en ambulans. Jag undrar hur man ska gå till väga för att ta reda på hur många ambulanser som använder sig av just vakuumprodukter. Måste man vända sig till vartenda sjukhus för att ta reda på sånt? eller Finns det några organisationer som håller reda på det? Var hittar man sådan information??

Finns det en "lista" på all utrustning som finns i ALLA ambulanser i hela Sverige?

Vore mycket tacksam för hjälp!!

Putte
Inlägg: 144
Blev medlem: 25/7 2004 19:30
Ort: Sweden

Inlägg av Putte » 28/11 2006 16:17

Får man fråga vad du ska med den informationen till? Ett kort svar är att det i princip är upp till varje ambulans organisation att utrusta ambulanserna, således så skiljer det sig åt mellan olika landsting vad man har för utrustning. Så någon lista på all utrustning i alla ambulanser i hela sverige finns inte.

Addan

Inlägg av Addan » 28/11 2006 19:41

tack för den informationen .-Det var ungefär så som jag hade tänkt mig, att det är landstingen som bestämmer sådant.

jo, jag jobbar med ett projekt på ett företag som tillverkar vakuummprodukter för ambulans- och räddningstjänster. Det var av stor vikt att ta reda på lite information för just denna typ av produkt.

Egentligen så är jag oxå intresserad av Tyskland och hur det funkar där. Men vi koncentrerar oss på Sverige till att börja med. Vi vill ju ha det bästa först :wink:

Tack för hjälpen!

Om någon annan känner till hur jag ska gå till väga så är det jätte bra att skriva det här.

Skriv svar