Ny syrgas mask

Här diskuteras allt som rör den medicintekniska utrustningen.

Moderator: ambus

Anonymous

Ny syrgas mask

Inlägg av Anonymous » 23/5 2005 23:21

För fler år sedan hittade jag på en syrgasmask. Det var i samband med att jag skulle hämta en äldre dam som hade influensan. Väl inne i ambulansen frågade jag henne om hon inte hade någon släkting som kunde ha kommit och tittat till henne i stället för att åka till sjukhuset. Hon hade en dotter men hon ville inte komma för hon var rädd för att bli smittad. Ja sedan gick det några dagar så låg jag där med feber och var sur. Då fick jag en idee tänk om man skulle sätta ett munskydd på patienten för att man inte ska bli sjuk. Sedan kom jag på att många patienter har även behov av att få extra syre. Då kom jag på att man skulle nog kunna syresätta en filtrerande skyddsmask. När jag blev frisk så gjorde jag en prototyp som jag testade på medicinsk tekniska avdelningen. Till min stora förvåning så fick jag mycket högre syrgas koncentrationer en med det masker som finns på marknaden. Sedan märkte jag att det gick mycket bra att prata genom den oxå. Nu har jag äntligen fått den ut på marknaden genom ett företag som tillverkar skyddsmasker. Så om det finns någon som inte vill bli smittad av diverse sjukdomar gå då och titta på www.mbfilter.se Eller om det är någon som har frågor så skriv eller ring mig MVH Paul Eksell 0702121928 email paek@aisab.sll.se