Skall jag utbilda mig?

Här diskuteras allt som rör utbildning för att arbeta inom den prehospitala akutsjukvåden

Moderator: Wernvik

Användarvisningsbild
ohlstedt
Inlägg: 272
Blev medlem: 28/10 2005 7:52
Ort: Västerås

Inlägg av ohlstedt » 25/7 2006 9:57

AuF: jag e oxå 24 och pluggar till ssk, vart pluggar du? vilken termin?
AuF skrev:24 är väl ingen ålder =). Bara nyttigt att ha några års livserfarenhet på kontot innan man hoppar på ssk utbildningen!

Sedan kan jag säga att jag är 24 nu och kan nog räkna på en hand de som är yngre än mig. Många är 40 plus som läser, så åldern är inget att tänka på 8)
Grovplåtslagare, USK, Sjuksköterska, Ambulanssjuksköterska, AMLS, PS

AuF

Inlägg av AuF » 25/7 2006 17:07

tjenare. Läser på Hälsouniv. i Linköping. Termin 6 skall snart börja. Själv då ? =)

Användarvisningsbild
ohlstedt
Inlägg: 272
Blev medlem: 28/10 2005 7:52
Ort: Västerås

Inlägg av ohlstedt » 26/7 2006 5:43

AuF skrev:tjenare. Läser på Hälsouniv. i Linköping. Termin 6 skall snart börja. Själv då ? =)
Jag går i västerås dårå och ska börja t3...=) har två härliga år framför mig=) har du/ ska du skriva c-uppsatts?
Grovplåtslagare, USK, Sjuksköterska, Ambulanssjuksköterska, AMLS, PS

ambulansflikkan

Inlägg av ambulansflikkan » 26/7 2006 16:46

Niklas Karlsson skrev:Varför blir det altid så här ambass? Du svarar på en massa frågor som det inte frågas om och så spårar tråden ur, vi har sett det såå många gånger förut.. (Jag vet att jag själv gör samma sak just nu, men jag tycker det är tråkigt för frågeställaren att du använder hennes tråd som ett slagträ för att så ofta som möjligt få fram din åsikt om "ssk paradoxen"). Det finns andra viktiga frågor! Alla här har förtsått din poäng..
Det här var kanske det bästa/vettigaste någon har skrivit på länge i detta forumet. En klistrad och låst tråd om utbildningsvägar till olika befattningar inom sjv. i Sverige kanske skulle vara något?
Så kanske man slipper läsa rekomendationer om fantastiska alternativa utbildningar som IDAG inte ger jobb. Falsk marknadsföring. Nu avsåg jag inte läk.utb, amb.sjv utan snarare olika avarter av paramedicutb o.s.v.

36

Inlägg av 36 » 14/8 2006 15:58

Tack så mycket för er uppmuntran och era snälla kommentarer! Har beslutat mig för att försöka och sedan får jag se vart någonstans det leder. Risken är väldigt stor att jag ångrar mig om jag inte försöker och börjar nu till hösten. Då vet jag ju inte vad jag eventuellt missar. Oavsett hur det går blir jag en erfarenhet rikare.

Användarvisningsbild
zAjben
Inlägg: 440
Blev medlem: 19/8 2004 22:33
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av zAjben » 14/8 2006 17:20

36 skrev:Tack så mycket för er uppmuntran och era snälla kommentarer! Har beslutat mig för att försöka och sedan får jag se vart någonstans det leder. Risken är väldigt stor att jag ångrar mig om jag inte försöker och börjar nu till hösten. Då vet jag ju inte vad jag eventuellt missar. Oavsett hur det går blir jag en erfarenhet rikare.
Med vilja, rätt inställning, och god självkännedom kan man gå långt. Och det verkar genom dina inlägg som att du har dessa egenskaper. Tro på dig själv, och att du kan klara det, så är jag övertygad om att du kan göra det, även om jag inte känner dig närmare!

SOS112
Inlägg: 102
Blev medlem: 12/3 2004 9:55
Ort: VGR

För gammal!! vafalls!!

Inlägg av SOS112 » 14/8 2006 23:50

Jag är 27 och skall nu sätta mig i skolbänken igen! =O) Så nu blir det till att köpa nya pennfack o pennvässare...

lycka till med studierna

för gammal... fnys.... ;O)

Skriv svar