Förklaring

Här diskuteras allt som rör utbildning för att arbeta inom den prehospitala akutsjukvåden

Moderator: Wernvik

syrran

Förklaring

Inlägg av syrran » 14/9 2006 23:17

Jag tycker att admin för detta forum bör förklara när man stänger trådar. Här stänger man utan någon som helt saklig förklaring på vad som har skett eller vem som har gjort fel ?
Men tydligt är att en saklig och fri debatt inte går att föras på detta forum.
Allt material som har skrivits här i den tråd det handlar om. Admin vet !
Har sparats och kommer att publiceras på annat ställe. Debatt kommer där att föras om hurvida ambulansforum.se är ett demokratiskt forum och opartiskt ..... Åsikter och kommentarer hänvisas till de som framledes kommer att kontakta ambulansforum.se

Moderator för detta forum är " Wernvik" Om man tittar i historiken för vad denne "Wernvik har modererat så kan man tolka detta som att personliga åsikter råder om vad som ska modereras och inte. Tydligt är att inga regler finns om vad som ska modereras och vad som inte ska. Personliga angrepp har inte modererats. Detta verkar ske efter personlig bedömmelse och detta i sin tur tyder på ett forum som inte är vetenskapligt eller proffisionellt. Detta kan man tydligt se i denna tråd : search.php?search_author=Wernvik

Hur detta forum bedrivs och verkar samt modereras kommer att spridas på andra forum. Bland annat utomlands.

Tomas
Inlägg: 465
Blev medlem: 15/3 2004 10:45

Inlägg av Tomas » 14/9 2006 23:57

Tomas: Har du inga yngre kollegor som får jättebra kontakt med äldre patienter under tiden du blinkar? Är de lämpliga?

Lipton för he...te, ser du någonstans i texten att jag skrivit JAG INTE HAR NÅGRA YNGRE KOLLEGOR SOM ÄR LÄMPLIGA :twisted:

Exemplet visar att alla har olika syn på vad lämplighet är. Det är självklarheter att den som är mest lämplig för uppgiften ska sköta den. Men av känd anledning så är vi bara två i ambulansen så det finns en viss begränsning av urvalet. Sen att vi ska ha hela och rena vårdare det vill säga inga vårdare som har begått grova brott inom sjukvården tar jag som en självklarhet. // Tomas
intubera mera !!

Tomas
Inlägg: 465
Blev medlem: 15/3 2004 10:45

Inlägg av Tomas » 15/9 2006 0:01

En sak till, AMBASS varför har du bytt ner dig till ett namn som syrran?? :wink: // Tomas
intubera mera !!

syrran

Inlägg av syrran » 15/9 2006 0:16

Tomas skrev:En sak till, AMBASS varför har du bytt ner dig till ett namn som syrran?? :wink: // Tomas
Nu förolämpar du AMBASS ! Jag skulle önska att AMBASS svarade i denna tråd. jag är inte han. Sen att vi har en retorik som liknar varandra är ju varken hans eller mitt fel. Men att påstå felaktigheter utan att ha grund för det ger dig inte många kredit.

Swedman

Inlägg av Swedman » 15/9 2006 0:53

Kan absolut inte heller förstå att man stänger en tråd utan motivering????

Swedman

Inlägg av Swedman » 15/9 2006 1:00

Sedan om man ska återgå till frågan om huruvida social kompetens och förmåga till empati ska vara avgörande vid ett hjärtstopp...*ler*
Självklart helt avgörande.... och den som upplevt ett 100 tal hjärtstopp kan nog hålla med om det....

Reell kompetens ett faktum i detta läge....

syrran

Inlägg av syrran » 15/9 2006 1:40

Ja att som ett seriöst forum så borde ju en förklaring följa när en tråd avslutas eller stängs. Det står i de flestas forumregler att påhopp inte tillåts. Men så sker inte i detta ....
Vad man kan dra för slutsatser av detta överlåter jag till läsarna att dra. Uppenbart är att redan har reaktioner kommit.
Men seriositeten lär ju ifrågasättas. Och vad som har hänt ... allt som har skrivits, allt som har kommenterats osv har sparats för att visa på andra forum att så här agerar man på ambulansforum.se
Sen får de läsare på internationella forum inom prehospital sjukvård avgöra om moderatorn och detta forum är nåt som speglar ambulanssjukvård eller inte.

Novisen
Inlägg: 1630
Blev medlem: 17/10 2004 20:26
Ort: Norrland

Inlägg av Novisen » 15/9 2006 8:57

Som jag skrev tidigare så kommer det inte att gå debattera sådana här frågor. Självklart övergår det till angrepp mm. Rätt av Wernvik att stänga tråden.

Tomas
Inlägg: 465
Blev medlem: 15/3 2004 10:45

Inlägg av Tomas » 15/9 2006 9:02

Sen får de läsare på internationella forum inom prehospital sjukvård avgöra om moderatorn och detta forum är nåt som speglar ambulanssjukvård eller inte.
Vad är det här för trams ? // Tomas
intubera mera !!

ComaGlove
Inlägg: 73
Blev medlem: 16/3 2004 23:32
Ort: Kalmar
Kontakt:

Inlägg av ComaGlove » 15/9 2006 9:33

Tråden låses.

Läs gärna igenom dessa skrifter för djupare förståelse:

http://susning.nu/Netikett

http://www.jonasweb.nu/sidor/internet/netikett.html

MVH
ComaGlove//
Moderator//

Låst