högskolekurser?

Här diskuteras allt som rör utbildning för att arbeta inom den prehospitala akutsjukvåden

Moderator: Wernvik

Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

högskolekurser?

Inlägg av Niklas Karlsson » 11/10 2004 22:28

Någon som har tips på kurser på högskola som handlar om prehospital vård, phtls osv?

Lipton

Inlägg av Lipton » 12/10 2004 11:35

Hälsohögskolan i Jönköping har en kurs som heter Katastrofberedskap 5p. Den handlar om katastrofmedicin och samverkande organ och så...
Sen har Karlstads Universitet Akutsjukvård i fält för Värnpliktig sjukvårdare 10p.
Handlar om precis det som det låter. Den finns även på en del andra högskolor och universitet beroende på om lokala förband har ett sammarbete med dem.
Sen finns massa kurser på Prehospen i Borås.
http://prehospen.hb.se/

Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Inlägg av Niklas Karlsson » 12/10 2004 11:45

massa utbildningar? vart hittar man dem? Det enda jag hittade på sidan var sjuksköterkseutb 120p och diverse vidareubildningar som de flesta höskolor har? Missade jag det helt?

Jag huttade en kurs någonstans som hette Trauma 5p men kommer nite ihåg vart. Sedan såg jag att man kan läsa 6p katastrofmedicin i Västerås

Lipton

Inlägg av Lipton » 12/10 2004 17:55

Niklas Karlsson skrev:massa utbildningar? vart hittar man dem?
Hmm... jag hade inte varit inne på sidan på något år när jag skrev länken. Men sen gick jag in där och fann samma som du. Men de har iaf haft kurser i HKP-sjukvård och andra småkurser. Men det verkar som sagt som att det inte är så längre.

Skriv svar