fystester ambulans

Här diskuteras allt som rör utbildning för att arbeta inom den prehospitala akutsjukvåden

Moderator: Wernvik

ulrika

fystester ambulans

Inlägg av ulrika » 2/7 2007 20:50

Hej

Går just nu och utbildar mig till SSK och vill jobba på ambulansen när jag har jobbat ett tag. Har försökt hitta vad det är för fystester det är man ska klara av för att jobba som ambulans SSK? någon som vet? Även kollat på vidare utbildningar........men det verkar som om dom flesta går på halvfart eller på distans.

Tacksam för svar /hjälp :D

Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Inlägg av Niklas Karlsson » 2/7 2007 21:34

vart vill du jobba?

ulrika

Inlägg av ulrika » 2/7 2007 21:45

Jag kan tänka mig att jobba inom hela västra götaland och halland. Bor i Gbg så det vore väl det bästa. Men vill man gärna ha ett jobb så får man väl pendla lite :lol:

Lipton

Re: fystester ambulans

Inlägg av Lipton » 2/7 2007 22:27

Var har du kollat på VUBar? Jag har ju letat efter halvfart och distans men tyckt detta varit väldigt skralt, iaf innan HT -07.

Jag fick bära bår med 80-kilos docka upp för två trappor, ned för två trappor, ut i skogen och tillbaka typ 40 meter samt lasta på bilen utan att sätta ned. Sedan var det löpning 5 km på max 30 minuter. Jag gjorde alltihop på ren vilja. Som Novisen påpekade i en annan tråd så är ju rund också en fysisk form. :lol:
Detta var inom en del av VG-reg.

ulrika

Inlägg av ulrika » 3/7 2007 19:52

:D japp det är sant, rund är också en form! löpningen ska jag nog klara men båren.....hmmm låter tungt. Mycket gym för min del i framtiden nu då :-) Men fick man bära båren med en van bårbärare? hoppas jag får en biffig en som kan lyfta lite extra av mina kilo. Jag tycker att alla utbildningar jag har kollat på har varit distans , plus ett konstigt upplägg med studier i olika städer, verkar rörigt värre. Vet du om det är svårt att komma in på ambulans VUB ?

Skriv svar