Civil, Extern utbildningar Akutsjukvård

Här diskuteras allt som rör utbildning för att arbeta inom den prehospitala akutsjukvåden

Moderator: Wernvik

Eckervad

Civil, Extern utbildningar Akutsjukvård

Inlägg av Eckervad » 20/8 2007 9:31

Hejsan

Är det någon som har kunskap om sjukvårds utbildningar, prehospitqala som man kan köpa som företag, privat person.
I Sverige eller utomlands.

lukas1
Inlägg: 158
Blev medlem: 29/4 2004 13:11

Inlägg av lukas1 » 20/8 2007 19:26

Lyssna med Team Develop utbildningar så kan de nog hjälpa dig.

www.teamdevelop.com 018-225700

Användarvisningsbild
AMBASS
Inlägg: 1395
Blev medlem: 21/3 2004 22:59
Ort: Stockholm - London

Re: Civil, Extern utbildningar Akutsjukvård

Inlägg av AMBASS » 27/8 2007 9:06

Eckervad skrev:Hejsan

Är det någon som har kunskap om sjukvårds utbildningar, prehospitqala som man kan köpa som företag, privat person.
I Sverige eller utomlands.
Cheers Eckervad!

Det finns en bred uppsjö av utbildningsaktörer och efterfrågan efter dessa tjänster är mycket stor. Jag har själv tillsammans med andra intressenter haft tankar om att dra igång prehospitala kurser med "grön" inriktning i Norden. Mitt råd till dig är att stapla upp en kravspecifikation. Vad vill ni ha med i utbildningen? Gäller det militära operationer? Gäller det civil beredskap? Motorevenemang? Vildmark? Dundra iväg ett meddelande till mig så ska jag skicka över några kontaktuppgifter.

En annan sak som ni kan göra är att kontakta prehospitala personer direkt och be dessa mot ersättning hjälpa er. En kamrat till mig behövde själv en kortare kurs i tandutdragning (jorden runt seglare) och köpte denna kurs av en aktiv och duktig tandläkare. Han tränade under tre helger och idag kan han iaf (i akuta situationer) fixa en riktigt skadad tand. Jag och en kollega körde lite sutur och akutsjukvård med honom. Han fick även gå med oss på klinik några dagar. Jag kan försäkra dig om att min kamrats sjukhusapotek var ordentligt med smått och gott.

Det bästa vid denna typ av strapatser är naturligtvis att först laga upp truten, men man vet ju aldrig vad som kan hända. Mitt på havet, flera dagar från land hjälper vare sig 112 eller 911. Har man tur kanske någon hör honom på radion. Be the new prehospital champion...

Hur som vill jag iaf önska dig all lycka i ditt sökande. ((BE SAFE FROM AMBASS))
Blood Will Tell

Hemothorax
Inlägg: 14
Blev medlem: 31/5 2006 11:51

Inlägg av Hemothorax » 26/11 2007 18:13

Scandinavian Special Projects är ett Crisis Managementföretag i Karlsborg grundat av f.d. officerare från Försvarsmaktens specialförband. SSP håller bland annat i olika skräddarsydda sjukvårdsutbildnigar. länk: http://www.specialprojects.se/

Skriv svar