sommarjobb ?

Här diskuteras allt som rör utbildning för att arbeta inom den prehospitala akutsjukvåden

Moderator: Wernvik

axel

Inlägg av axel » 11/3 2008 9:08

Hej!
Jag är ny här på forumet.
Läser nu termin tre på Sofiahemmet, ska snart ut på 10 v. praktik på akut ortopedi på DS.

Tror ni att jag skulle kunna praktisera på ambulans?
Jag är 25 år.

Mvh
Axel

Användarvisningsbild
ohlstedt
Inlägg: 272
Blev medlem: 28/10 2005 7:52
Ort: Västerås

Inlägg av ohlstedt » 11/3 2008 15:10

axel: det får du nog bäst svar på av din praktiksamordnare,
Grovplåtslagare, USK, Sjuksköterska, Ambulanssjuksköterska, AMLS, PS

ThEbEaR
Inlägg: 31
Blev medlem: 28/5 2007 14:16
Ort: Uppsala

Inlägg av ThEbEaR » 11/3 2008 15:27

axel skrev:Hej!
Jag är ny här på forumet.
Läser nu termin tre på Sofiahemmet, ska snart ut på 10 v. praktik på akut ortopedi på DS.

Tror ni att jag skulle kunna praktisera på ambulans?
Jag är 25 år.

Mvh
Axel
Hej Axel!

Menar du att du vill vara på ambulansen i 10 v istället för avdelningen så tror jag inte att det fungerar så..
men däremot så tror jag att du kan "åka med" i ambulansen ett par pass o se verksamheten om du skulle vilja det. Du kan prata me någon samordnare eller ringa själv till en station o fråga! :)
"Var dig själv, det finns redan så många andra"

axel

Jag var nog lite otydlig!

Inlägg av axel » 11/3 2008 15:30

Hej
Jag var lite otydlig där, jag menade inte att ersätta min praktik på DS utan snarare syftade jag på mina möjligheter att praktisera på ambulans under sommaren eller helger.
Även då jag inte är klar med min utbildning!

Användarvisningsbild
ohlstedt
Inlägg: 272
Blev medlem: 28/10 2005 7:52
Ort: Västerås

Inlägg av ohlstedt » 11/3 2008 16:52

Då blir det nog till att kontakta den ambulansstation du är intresserad av att vara på, kanske fråga efter någon utbildningsansvarig på den specifika stationen?
Grovplåtslagare, USK, Sjuksköterska, Ambulanssjuksköterska, AMLS, PS

Användarvisningsbild
kenlav
Inlägg: 62
Blev medlem: 27/8 2004 13:12
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Jag var nog lite otydlig!

Inlägg av kenlav » 13/3 2008 8:18

axel skrev:Hej
Jag var lite otydlig där, jag menade inte att ersätta min praktik på DS utan snarare syftade jag på mina möjligheter att praktisera på ambulans under sommaren eller helger.
Även då jag inte är klar med min utbildning!
Dom elever AISAB har får betala (tror det är) 100:- per praktiktillfälle. Det är deras skola som betalar och inte eleven själv. Dom pengar som faktureras går bland annat till elevkläder och andra elevrelaterade kostnader. Om du vill åka utöver eventuell praktikplats genom skolan på Ambulans så tror jag du får betala samma summa... 10 pass kostar då 1000 lappen. Du kan ju alltid prova att maila till någon elevansvarig på AISAB och höra efter om praktikplats och om du måste betala samma summa. Gå in på vår hemsida och leta dig fram till någon att ringa för information. http://www.aisab.nu Lycka till...

Isidor
Inlägg: 727
Blev medlem: 23/10 2007 22:57

Inlägg av Isidor » 13/3 2008 10:48

Glöm inte att kolla upp vilka försäkringar du har när du åker med utanför skoltid...

kire1111
Inlägg: 139
Blev medlem: 18/12 2007 13:42

Re: Jag var nog lite otydlig!

Inlägg av kire1111 » 17/3 2008 16:51

axel skrev:Hej
Jag var lite otydlig där, jag menade inte att ersätta min praktik på DS utan snarare syftade jag på mina möjligheter att praktisera på ambulans under sommaren eller helger.
Även då jag inte är klar med min utbildning!
Ta kontakt med den ambulansstation som du är intresserad av. Ska nog inte vara några hinder för dig att åka med några gånger om du vill det.
lycka till.

Beaver

Inlägg av Beaver » 18/3 2008 8:07

Hej!

Jag går själv på ett Räddningsgymnasium på Sandö i Västernorrland och där har alla ambulansstationjer sagt nej till att låta oss åka med något pass eftersom trycket är för stort från ssk-studenter och därför går de före.

Men tipset jag kan ge dig är att ringa runt till varje stationschef och prata med han/hon eftersom det är lättare än att ringa nån högre chef.
Sen om du har nån du känner som jobbar inom ambulansen be han/hon prata gott om dig och fråga om du inte kan få åka med hans/hennes pass, kan nog bli lättare då.

MVH
Peter

axel

Inlägg av axel » 18/3 2008 13:13

Tack för alla svar!
Nu ska jag ringa runt lite!
Mvh
Axel

Skriv svar