utbildning

Här diskuteras allt som rör utbildning för att arbeta inom den prehospitala akutsjukvåden

Moderator: Wernvik

uffekiruna66@hotmail.com

utbildning

Inlägg av uffekiruna66@hotmail.com » 12/12 2008 20:52

Är en trettiofyra årig kille som har ett förflutet som brandman och somundersköterska.. fick diabetes typ ett för ett tag sedan och var då tvungen att sluta.. undrar om det finns nåt hinder att jobba inom ambulansen när man har diabetes ???
M.V.H uffekiruna66@hotmail.com

Användarvisningsbild
AMBASS
Inlägg: 1395
Blev medlem: 21/3 2004 22:59
Ort: Stockholm - London

Re: utbildning

Inlägg av AMBASS » 12/12 2008 22:16

uffekiruna66@hotmail.com skrev:Är en trettiofyra årig kille som har ett förflutet som brandman och somundersköterska.. fick diabetes typ ett för ett tag sedan och var då tvungen att sluta.. undrar om det finns nåt hinder att jobba inom ambulansen när man har diabetes ???
M.V.H uffekiruna66@hotmail.com
Hej Uffe!

Olika landsting har olika riktlinjer kring en rad av sjukdomar. I många fall sker en individbedömning. Jag har själv mött kollegor med både diabetes och medicinerade hjärt- kärlsjukdomar; bl.a. hypertoni. Frågan är nog graden av sjukdomen. Var du heltidsbrandman eller deltidare? I vissa fall kanske det finns en oro för omplaceringsåtaganden mm, men i ditt fall tycker jag att din unga ålder inte borde utgöra skäl för sådan oro. LYCKA TILL.

PS: Jag återkommer när jag undersökt frågan bättre.
Blood Will Tell

Skriv svar