Plugga SSK i Sundsvall

Här diskuteras allt som rör utbildning för att arbeta inom den prehospitala akutsjukvåden

Moderator: Wernvik

enheltvanligsnubbe

Plugga SSK i Sundsvall

Inlägg av enheltvanligsnubbe » 14/7 2009 16:11

Någon som pluggar eller har pluggat ssk i Sundsvall och kan ge + & - till utbildningen? Alt. hört något om utbildningen via ryktesvägen. Använder man sig av PBL?

Tacksam för svar!

Till sist: Berätta gärna lite om staden[/b][/i]

Rikard
Inlägg: 18
Blev medlem: 20/12 2008 19:05

Inlägg av Rikard » 8/8 2009 16:00

Hej då jag pluggade till ssk i östersund (som är en del av MIUN) så har jag vart ett par svängar i sundsvall. Utbildningen ser likandan ut som i ösd både beträffande upplögg, lärare och kurser. Har ju inget att jämföra med, men vad jag har hört så är detta en av de bättre utb. tydligen, enl. högskoleverket iallafall.

Det fanns en logik i upplägget av teorikurser och praktik. Dock så (som alla ssk GU) är det för mycket omvårdnadsteori och för lite "patienten slutar andas! Agera!" Men jag tycker min utb. verkar stå sig hyfsat nu ute i verkligheten. Dock så krävs att man engagerar sig lite utöver studierna och är motiverad. Att sitta och smygläsa akutmedicin på kvällarna är väldigt klokt.

Tycker staden som sådan och studentlivet verkar lovande! Fint kårhus hade de vill jag minnas och den sittningen som jag var på var oerhört skoj

Har själv kommit in på IVA vubben där i höst som jag funderar på att läsa. Skulle också vilja höra mer av någon som har lite mer klinisk erfarenhet av studentlivet och staden. Trots vubb är jag i mina yngre år så att säga...
Rikard A.

Sjuksköterska, IVA student, före detta kämpe i vården. Numer krigare.

Skriv svar