Anestesi eller ambulans?

Här diskuteras allt som rör utbildning för att arbeta inom den prehospitala akutsjukvåden

Moderator: Wernvik

bjarka

Anestesi eller ambulans?

Inlägg av bjarka » 5/8 2009 12:26

Satt och googlade runt och hittade detta fina forumet och undrar om det kanske finns någon vänlig själ som kan ge mig lite tips :)

Jag påbörjar mitt tredje och sista år på sjuksköterskeutbildningen nu om några veckor och jag har börjat se över mina val inför framtiden. Har ända sen jag började läsa haft som mål att arbeta inom ambulassjukvården men jag funderar över vilken väg jag ska ta mig dit på.

Förutom att jobba i ambulans vill jag även kunna åka på utlandstjänst och där efterfrågas ofta ambulans eller anestesi utbildningen.
Det som då är min fundering är vilken av dessa som är mest lämplig att läsa?
Vart tidigare jätte säker på att jag skulle läsa ambulansvub men om jag blickar ännu längre in i framtiden så kanske det valet av utbildning är lite smalt?
Får man mer brädd att jobba med andra saker i framtiden om man läser anestesi? eller är ambulansutbildningen "bortkastad" den dagen man kanske vill arbeta på en avdelningen eller någon annan stans?

Sköt om er :)

Användarvisningsbild
Wernvik
Moderator
Inlägg: 776
Blev medlem: 12/3 2004 21:08
Ort: Anderstorp
Kontakt:

Inlägg av Wernvik » 5/8 2009 12:48

Hej

Om du tittar runt lite på forumet så ser du att denna fråga diskuteras i andra trådar. Där kan du ta del av andras åsikter. Det fins ju ingen absolut sanning i denna fråga. Men varför inte gå båda två?

Tråd låst.
Johan Wernvik
Moderator
http://www.ambulansservice.se

Låst