Läsning inför ssk utbildning?

Här diskuteras allt som rör utbildning för att arbeta inom den prehospitala akutsjukvåden

Moderator: Wernvik

Trilla
Inlägg: 5
Blev medlem: 14/10 2009 17:41

Läsning inför ssk utbildning?

Inlägg av Trilla » 14/10 2009 17:52

Hej
Kommer att börja sjuksköterskeutbildningen till våren om nu allt går som jag hade tänkt, man måste ju komma in också. Så nu har ett par månader utan studier därför behöver jag nåt att göra fram tills det drar igång. Så läsning som kan vara nyttig och intressant är vad jag efterlyser.
Jag kommer nog inte att gå vägen mot ambulansyrket men skriver här då detta ändå är det mest levande forum som finns där det sitter många kunniga ssk.

//

zache
Inlägg: 24
Blev medlem: 20/9 2008 16:33

Re: Läsning inför ssk utbildning?

Inlägg av zache » 14/10 2009 18:57

smacka på med grundläggande omvårdnad del1, fysiologi och anatomi m Haug mfl och nån läkemedelsberäkning. men vet du vad, passa på att njuta av att inte läsa detta, det kommer du få nog av sedan! Jag lovar, det gör nog alla andra här med!

Trilla
Inlägg: 5
Blev medlem: 14/10 2009 17:41

Re: Läsning inför ssk utbildning?

Inlägg av Trilla » 14/10 2009 21:53

Ja så kanske man också kan göra. Vila mig i form.

zache
Inlägg: 24
Blev medlem: 20/9 2008 16:33

Re: Läsning inför ssk utbildning?

Inlägg av zache » 14/10 2009 23:24

viktigaste e ju it teorin å böckerna.. det är attityden man har skulle jag vilja säga! vi snackade om det senast idag då vi kom fram till att "ingen plan håller den första strids kontakten" dvs man kan läsa å läsa men när det kommer till kritan ska man leverera helst också.. läser ssk T3 just nu, men e du kan gärna ställa frågor till mig via pm för jag har på känn att det finns folk som retar sig på icke ambulans relaterande ämnen :D

Skriv svar