Ursuit Sea Horse strl Small +Underställ Heavy

Här kan registrerade användare annonsera om försäljning och köp av allt som rör den prehospitala akutsjukvården

Moderator: Wernvik

Skriv svar
djubbe
Inlägg: 3
Blev medlem: 21/5 2010 11:00

Ursuit Sea Horse strl Small +Underställ Heavy

Inlägg av djubbe » 21/5 2010 12:45

En kvalitetsprodukt för den mest krävande användaren. Seahorse är både ergonomisk och bekväm tack vare sin perfekta passform och lätta Gore-Tex material. Den håller dig torr oavsett hur länge du stannar i vattnet. Egenskaper: Material: Gore-Tex som är baserad på PTFE - membran, släpper ut kondens men ej in vatten Sömmar: dubbla sömmar som är tejpade och förstärkta på insidan. Reflexer: placerade så att du syns i alla situationer, utvecklad tillsammans med 3M enligt marindirektivet. Förstärkningar: i knän och i baken (dubbla tyg) Torrdräktsblixtlås: öppnas från höger skuldra och nedåt. Placerad för att ge bästa rörelseförmåga. Teleskåpmidja: hängslen på insidan gör att byxorna hålls uppe på plats och överdelen hålls "nere" på plats. Detta för att personer med olika längd lättare ska kunna använda overallen. Overallen levereras i väska.

Underställ:
X-Tex/Finnfill-underställ är elastiskt, vattentätt och isoleringsförmågan är av högsta klass.
Beskrivning:
Materialet består av fyra lager med Finnfill fiber som värmeisolering. Vattentätt X-Tex membran, som ventilerar, är mellanliggande skikt. Yttertyget är elastiskt trikå med glatt yta och innertyget är flecce.
Detaljer:
* Blixtlås med dubbellås
* Bröstficka med blixtlås
* Stora fickor på höften
* Halvhög krage
* Muddar och byxben av resårtyg
* Hällor i byxbenen och för tummarna
* Kraftiga gummiband i midjan
Clo-värde: 1,97

Passar till små personer 152-164 cm men jag har använt den och är 168 cm, nästa storlek blev för stor för mig. Strl på stövlar 40
Perfekta plagget om du är ute tidigt eller sent på sjön. Lätt och smidig att ha på sig och att använda. Används bland annat av Sjöräddningen, Sjöpolisen, Kustbevakningen och Försvaret.

Allt i fint skick.

Nypris:
Torrdräkten 9 990:-
Underställ 2 695:-

Nu säljer jag paketet för 7 500:-

Maila mig på ubbe.johansson@gmail.com


Bild

Bild

Sd7075
Inlägg: 22
Blev medlem: 4/1 2010 17:37

Re: Ursuit Sea Horse strl Small +Underställ Heavy

Inlägg av Sd7075 » 21/5 2010 15:35

mycket fina dräkter men har redan en tänkte bara lägga in en kommentar om att de är jätte fina och de är verkligen något man ska ha på sig när man är ute på havet

djubbe
Inlägg: 3
Blev medlem: 21/5 2010 11:00

Re: Ursuit Sea Horse strl Small +Underställ Heavy

Inlägg av djubbe » 27/10 2010 14:34

Ok, har haft annonsen ute nu ett tag.
Så jag sänker väl priset till 5500 kr nu, såhär lagomt till den säsong som dräkten verkligen behövs.
Maila mig på ubbe.johansson@gmail.com för mera info.

Mvh

Urban

Skriv svar