Erfarenheter av Renault som ambulans?

Här diskuterar du olika ambulansfordon

Moderator: Wernvik

Pagarn
Inlägg: 35
Blev medlem: 18/1 2006 0:34

Erfarenheter av Renault som ambulans?

Inlägg av Pagarn » 15/6 2007 11:54

Ännu ett fabrikat har gjort entré i den svenska ambulansflottan, nämligen franska Renault. Sedan ett tag rullar en Renault FL Trafic (Profilekarross) som akutambulans 21 914 i Hallstavik. Finns det fler Renaultambulanser i trafik i Sverige?

Hur är Renault FL Trafic utrymmes-, komfort och prestandamässigt jämfört med Nissan Interstar (som i princip är samma bil som Trafics systermodell Master)?

Vet någon hur Renault och Nissan ligger prismässigt jämfört med Mercedes, Volvo och VW?

Lipton

Re: Erfarenheter av Renault som ambulans?

Inlägg av Lipton » 16/6 2007 0:22

39 937 som sedan ett drygt år tillbaka rullat som sjuktransportbil med garagering i Lidköping är en Traffic i modifierat taxi-utförande. Tror modifieringarna är gjorda i Floby.
Jag har dock inte så mycket att säga om själva bilen mer än att den existerar... :wink:

DirtyNurse
Inlägg: 107
Blev medlem: 16/9 2007 15:19

Inlägg av DirtyNurse » 6/6 2008 22:47

Ang 937 så används den just nu som IVA-bil då 933 ej är färdigbyggd för detta endamål, bilen skall sedan vad jag vet övergå till sjuktransport i Skövde för att göra sina sista dagar.

Ang sjävla bilen så är den i mina ögon ingen akutambulans. Kan ju inte tala för hur bilen var som ny, men automatlådan lever ett eget liv och den är ganska klumpig att köra om man jämför med den 1,5ton större merca-sprintern(som för övrigt är en mycket trevlig bil i mina ögon).

Har svårt att se den som nått som kan slå igenom på den svenska marknaden, men man vet ju aldrig. Har för mig att jag sett att England kör ganska mycket med dessa bilar...

Skriv svar