Nissan Interstar

Här diskuterar du olika ambulansfordon

Moderator: Wernvik

Användarvisningsbild
Wernvik
Moderator
Inlägg: 776
Blev medlem: 12/3 2004 21:08
Ort: Anderstorp
Kontakt:

Inlägg av Wernvik » 20/9 2007 19:39

Ämnet minna vänner, ämnet.....
Johan Wernvik
Moderator
http://www.ambulansservice.se

narkossjuksköt

Inlägg av narkossjuksköt » 20/9 2007 19:53

ditte skrev:Du Narkossjuksköt nånstans måste man ju börja jobba, även prehosp. Jag jobbar i stockholm, har jobbat i amb en del år mer än 10.. Jobbar fortfarande, har färsk flerårig erfarenhet som narkosskötare. Det är ganska intressant, man har anställt en del personal på akutbilarna i stockholm som precis har sövt sina 3 år vilket är kravet. Vissa har endast ringa erfarenhet som sjuksköterska, vissa har ingen prehospital erfarenhet. När den syster kommer från akutrbilen så är det som en förstärknings/ledningsresurs, de är så STRESSADE och OTREVLIGA och säkert skitnödiga, de står och vill ordinera som traumaledare på akutrummet med en puls på 200 : ). Så du.. handen på hjärtat...ta och titta på dina akutbilskollegor...ganska många stolpskott, ingen merit att jobba där! Jaja det var en del negativt men jag nog under åren haft mest negativa erfarenheter av stockholms akutbilar. P.s kommer du till platsen så lovar jag att inte stoppa ner tuben i halsen före dig. d.s ; )
Hoppsan, här blev det liv i diskussionen!
Meningen med mitt första inlägg var att diskutera ambulansfordonen som efterhand dyker upp i Stockholmsregionen....
Men för att svara på ditt inlägg kan jag bara hålla med om att man även som ssk i den prehospitala verksamheten måste börja någonstans, vi har alla varit nya en gång. (Gäller alla yrkeskategorier).
Det jag pekar på är att det verkar som vem som helst blir antagen till de olika ambulansföretagens introduktionsutbildningar utan att ha adekvat akutmedicinsk erfarenhet. Mitt intryck är att så länge man har en ssk-leg i ryggsäcken så är det fritt fram att börja att arbeta prehospitalt. Nog om detta.

Måste beklaga om du har blivit/blir dåligt bemött av akutbilpersonalen, kanske detta beror på din egen attityd, vad vet jag?
Och till slut. Ditte, du får gärna intubera patienten innan jag eller någon annan kollega kommer fram. På så sätt spar vi tid och har vi möjligen en större chans att rädda patienten......
Jag servar dig jättegärna med de utensilier du vill ha under uppdraget!

Hälsningar från en kollega inom den prehospitala sjukvården :D

johnjohn
Inlägg: 122
Blev medlem: 22/1 2006 16:18

Inlägg av johnjohn » 2/10 2007 14:15

Av all personal på A995 och A993 finns det EN Nsk som har taskig attityd och tro mig det har inte ett smack med hur vi andra agerar.

Skriv svar