Polenbygda ambulanser.
Moderator: Wernvik
Nu verkar det som dom fått igång en av falck Polen byggd WW-ambulanser i Skåne
http://www.pppress.se/bilder/main.php?g ... alNumber=3
/David
http://www.pppress.se/bilder/main.php?g ... alNumber=3
/David
PolenWw-bussarna i Stockholm har snart rullat i ett halvår. Lacken släpper och den gröna och gula reflextapen ser allt utom bra ut på samtliga bilar. Fin kvallitet eller?? Man kan med andra ord se var bilarna är bygda... Hur då??? jo polacken Men man får ju vad man betalar för, gäller allt här i samhället, allt från privatiserad Ambulanssjukvård till dagligvaror. Hoppas vi slipper sådana bilar hos oss... Ww i all ära men då skall det vara finskbygda Ww-bussar.
Isidor, dem kör inte med den andra mer, den e sönder vad ja vet iaf vad dem sa när ja träffa dem hehe. Dem tyckte den va helt okej.. menmen..
haha, lacken e kass efter 6 månader? hm.. bra! Nejfan, lägg lite pengar där det behövs, tex på vård å spara in på dem förbanade politikernas löner å skit som kostar massa helt i onödan-
haha, lacken e kass efter 6 månader? hm.. bra! Nejfan, lägg lite pengar där det behövs, tex på vård å spara in på dem förbanade politikernas löner å skit som kostar massa helt i onödan-
Ante: Den funkade alldeles utmärkt sist jag jobbade i alla fall...
Vad det gäller lacken och reflexerna på bilarna är det ett problem även på vår och vi har bara kört nån vecka med den. Faktum är att, lacken var kass redan från fabrik. På vissa ställen är lacken så tunn att grundfärgen lyser igenom.
Detta och en hel A4 med andra fel o brister ska nu åtgärdas säger de.
Hur har ni det i sthlm med saker som:
-infusionsvärmare som inte värmer droppen,
-ingen värme i vårdarhytten,
-dålig funktion på radio och mobitex,
-hög ljudnivå i förarhytten,
-dålig eller ingen klarlack på överbygget/taket, samt på stötfångare
-O2 flaskorna får inte plats i sidodörren som de ska vilket leder till att, man inte kan koppla om från vårdarhytten.
-ingen isolering i varken dörrar eller annat. kan ej ha kalinoxen i dörren då den riskerar att frysa.
-sirenen lägger av när man trycker in sändknappen till radion
-bilen "äter" säkringar
-hål i klädseln från fabrik
-kraftiga patienter slår i mobimeden vid i- och urlastning då båren sitter för nära.
-facken är inte anpassade till den utrustning vi har.
detta är fel som bilen levererats med, trots att den har stått stilla på stationen i Hörby i nästan ett år. Ett år och man har inte lyckats eller har man skitit i att åtgärda så uppenbara fel!
Vad det gäller lacken och reflexerna på bilarna är det ett problem även på vår och vi har bara kört nån vecka med den. Faktum är att, lacken var kass redan från fabrik. På vissa ställen är lacken så tunn att grundfärgen lyser igenom.
Detta och en hel A4 med andra fel o brister ska nu åtgärdas säger de.
Hur har ni det i sthlm med saker som:
-infusionsvärmare som inte värmer droppen,
-ingen värme i vårdarhytten,
-dålig funktion på radio och mobitex,
-hög ljudnivå i förarhytten,
-dålig eller ingen klarlack på överbygget/taket, samt på stötfångare
-O2 flaskorna får inte plats i sidodörren som de ska vilket leder till att, man inte kan koppla om från vårdarhytten.
-ingen isolering i varken dörrar eller annat. kan ej ha kalinoxen i dörren då den riskerar att frysa.
-sirenen lägger av när man trycker in sändknappen till radion
-bilen "äter" säkringar
-hål i klädseln från fabrik
-kraftiga patienter slår i mobimeden vid i- och urlastning då båren sitter för nära.
-facken är inte anpassade till den utrustning vi har.
detta är fel som bilen levererats med, trots att den har stått stilla på stationen i Hörby i nästan ett år. Ett år och man har inte lyckats eller har man skitit i att åtgärda så uppenbara fel!
Isidor, jobbar du i Perstorp? :O
När ja va med Amb, i ängelholm å mötte några från PP på akuten i hbg så snacka vi lite om bilen (då dem körde polack bilen) Då sa dem att den andra hade gått sönder.. men kanske fixad eftersom den andra klabbar så mycket..
Hur * kan man köpa in sånt j*vla mög? Om man ser att en bil e helt åt hel*ete fel så skulle ja stoppa hela bestälningen å ta nån bil man vet funkar..
När ja va med Amb, i ängelholm å mötte några från PP på akuten i hbg så snacka vi lite om bilen (då dem körde polack bilen) Då sa dem att den andra hade gått sönder.. men kanske fixad eftersom den andra klabbar så mycket..
Hur * kan man köpa in sånt j*vla mög? Om man ser att en bil e helt åt hel*ete fel så skulle ja stoppa hela bestälningen å ta nån bil man vet funkar..
Grejen är den att bilarna är beställda från Falck i vårt kära grannland Danmark. Dom fordonsansvariga som finns i Sverige har blivit överkörda av sin arbestsgivare. Falcks fordonsgrupp i Stockholm föreslog andra Ambulansbyggare efter utredningar och studiebesök men det var inte mycket värt. Inte mycket till tilltro till sina fordonsansvariga hos Falck Sverige kan man tycka. Hos oss på Aisab sköter fordonsgruppen (vanlig arbetande ambulanspersonal) alla kontakter och med Ambulansleverantörerna. Lämnar sedan förslagen till styrelsen (Landstingspolitisk tillsatt) som godkänner eller kommer med synpunkter. Senaste inköpen så föreslogs 11 nya MB E-klass men styrelsen ville spara lite på ekonomin och det blev då 6 MB och 5 WW från Finland. WW låg runt 200.000 billigare så man fick en bil nästan gratis. Dom Finska bilarna tappar inte lacken och stripningen i alla fall, utrymme för gasflaskor finns och inga elfel endast motorstyrkan och bullernivån som man kan ha lite synpunkter på.
Isidor skrev:Ante: Den funkade alldeles utmärkt sist jag jobbade i alla fall...
Vad det gäller lacken och reflexerna på bilarna är det ett problem även på vår och vi har bara kört nån vecka med den. Faktum är att, lacken var kass redan från fabrik. På vissa ställen är lacken så tunn att grundfärgen lyser igenom.
Detta och en hel A4 med andra fel o brister ska nu åtgärdas säger de.
Hur har ni det i sthlm med saker som:
-infusionsvärmare som inte värmer droppen,
-ingen värme i vårdarhytten,
-dålig funktion på radio och mobitex,
-hög ljudnivå i förarhytten,
-dålig eller ingen klarlack på överbygget/taket, samt på stötfångare
-O2 flaskorna får inte plats i sidodörren som de ska vilket leder till att, man inte kan koppla om från vårdarhytten.
-ingen isolering i varken dörrar eller annat. kan ej ha kalinoxen i dörren då den riskerar att frysa.
-sirenen lägger av när man trycker in sändknappen till radion
-bilen "äter" säkringar
-hål i klädseln från fabrik
-kraftiga patienter slår i mobimeden vid i- och urlastning då båren sitter för nära.
-facken är inte anpassade till den utrustning vi har.
detta är fel som bilen levererats med, trots att den har stått stilla på stationen i Hörby i nästan ett år. Ett år och man har inte lyckats eller har man skitit i att åtgärda så uppenbara fel!
Ja du vad ska man säga.... Precis samma fel på bilarna i stockholm...
Här försäker man i alla fall åtgärda felen genom ombyggnationer, ytbyten av blåljusarangemangen, byte av elboxar osv... Men mycket fel återstår att åtgärda..
Det som Falck sparade på att genomföra detta i allra högsta grad britsfälliga och ogenomtänkta köp har medfört mycket irritation, ilska, besvikelse... Men det måste vid detta lag ha kostat betydligt mer än det smakade att köpa dessa "Skit" bilar.
I ett fall har man till och med köpt in en Volvo V70 (Demobil med 1500mil på mätaren) från Nilsson för att den WV som man där hade var i så dåligt skicka att den knappt var användningsbar.
//Tompa