Blodtransport

Här diskuterar du olika ambulansfordon

Moderator: Wernvik

magnus32
Inlägg: 43
Blev medlem: 30/10 2004 15:33
Ort: uddevalla

Inlägg av magnus32 » 11/11 2004 21:05

P.s jag hoppas att ni inom ambulansen har bättre "kontroll" annars vore det jävligt kasst att bli sjuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Användarvisningsbild
AMBASS
Inlägg: 1395
Blev medlem: 21/3 2004 22:59
Ort: Stockholm - London

Inlägg av AMBASS » 11/11 2004 21:24

magnus32 skrev:Tänk om ändå viljekraft kunde ordna allt? Tycker du om pajasar kan jag bjuda på en biljett till circus scott!!!
Magnus!

Du får gärna ge mig två biljetter till Circus! Fråga dig själv vad som skulle ge oss rätten att döma detta företag och på vilken grund? Jag förstår dock att du inte gillar deras sätt att profilera sig och detta respekterar jag till fullo. Skall man titta på saker i förstoringsglas skulle inte mycket vara kvar av många företag, landsting, kommuner m.fl. Det är nog bara till att vänja dig vid den fria marknadens spelregler.

Detta med rätt och fel i strikt jurisisk mening är aldrig lätt. Jag vidhåller att jag i sak delar din grundinställning om respekten för utryckningsfordon. Men över detta finns en lag som de flesta av oss står under. Jag vet att vissa saker kan förefalla självklara men även solen har sina fläckar. All den stund jag stöter på något rättsfall i saken skall jag studera detta noga. Och lagen förändras, så vem vet denna diskussion kanske var grunden till en tydligare lag i frågan.

//MÅ GOTT
Blood Will Tell

rebban

Re: auktorisation?

Inlägg av rebban » 11/11 2004 22:51

AMBASS skrev:
magnus32 skrev:Enligt Bohusläningen (lokal tidning) har nu TPS "köpt" ett företag som har tillstånd att bedriva verksamhet...vilket i praktiken innebär att de kan köra på som vanligt!
Tänk va lite pengar kan göra......
"Företaget heter tydligen ABV och kommer från Trollhättan... :?
Hej! Tack för en genomlysande debatt. Vad grundar du dina slutsatser ifrån? Menar du att inte TPS av länstyrelsen skulle vara auktoriserade? När det gäller tillstånd bedöms styrelsens medlemmar varför jag har svårt att se att de skulle frånkomma detta genom köp av ett bolag. Jag börjar dock tycka om detta företag och kan konstatera att de tror på sina affärsidéer, så viljekraften är det inget fel på. Vi är dock inte helt oeniga! Jag håller med dig till 100% om en sak och detta gäller även Sveriges Ambulanssjukvård: Tänk va lite pengar kan göra......

Som jag sagt förut och som det stod på väktar forumet och transport fackets hemsida är TPS inte auktoriserade dvs dom har inget tillstånd att bedriva väktarverksamhet. Detta ämne har spårat ut är ju ett ambulans forum och inget väktarforum så jag tycker att vi lämnar ämnet.

Användarvisningsbild
Wernvik
Moderator
Inlägg: 776
Blev medlem: 12/3 2004 21:08
Ort: Anderstorp
Kontakt:

Moderering

Inlägg av Wernvik » 12/11 2004 16:28

Hej

Då jag anser att den ursprungliga frågan om infom om företaget är utredd och det nu mest är en diskussion angående rätten att ha blåljus på bilen. Denna debbat ha också strandat och kommer ingen stans färän någon hittar ett rättsfall i frågan.

För att inte det hela ska bli pajkastning eller lämna ämnet ännu mer låser jag tråden. Hittar någon ett rättsfall så säg till så ska jag dela tråden och skapa en ny med inläggen om rätten till blåljus. I så fall skicka mig ett PM.
Johan Wernvik
Moderator
http://www.ambulansservice.se

Låst