Kvalitet kostar faktiskt men ger desto mer...

Här diskuterar du olika ambulansfordon

Moderator: Wernvik

Marty

Kvalitet kostar faktiskt men ger desto mer...

Inlägg av Marty » 29/7 2008 21:20

Hört mycket klagande på de polska bilarna, men det är ju inte direkt vara någon höjdarkvalitet på VW-bilarna byggda av vare sig Eurolans eller Profile som jag kör av och till. Kanske ligger problemet i själva bilen, att inte T5-an håller måttet för den tuffa vardag den skall utstå? Och Mercedes Viton som vi ochså har i Göteborg rostar (som tydligen verkar vara Mercedes främsta kännetecken numera). Men dessa bilar kostar ju mindre än Volvo S80/V70 så man tror väl sig göra nån slags besparing på att ge oss undermålig utrustning. Att man sedan dessutom sitter som en apa flera timmar om dagen i något som faktiskt är våran arbetsplats gör ju det hela ännu tristare...

Isidor
Inlägg: 727
Blev medlem: 23/10 2007 22:57

Inlägg av Isidor » 30/7 2008 2:23

ALLA mercor rostar, oavsett om de är gamla eller nya! Det har de alltid gjort.

Nej, jag tror inte heller att T5orna är byggda för detta ändamål. Framför allt inte de med den lilla ynkliga motor vi har. Vi har bilar som inte gått mer än ett par tusen mil där varningslampor för både det ena och det andra lyser.

Till T5ans försvar, kan jag säga att allt inte är bilens fel. AMZ som byggt våra, har inte gjort ett vidare bra jobb. Eftersom de inte själva vet var kablar och annan elektonik ligger draget i bilen, är det skitsvårt att åtgärda alla de fel som uppstår. Vi får heller inte montera något nytt i bilen så länge vi inte kan se vad som finns på baksidan av väggen/ panelen.

Sen har vi ytterligare ett stort problem... All eftermonterad elektronik, såsom radio, mobitex, mm. detta har utförts av sk proffs, men dessa proffs har fortfarande inte kunnat få en enda av skånes alla nya T5or att funka som den ska. Det är allt från störningar på radion, dålig eller ingen mobitextäckning, ingen fungerande GPS, batteri som tar slut på en timme utan laddning, sirener som inte funkar när man pratar i radio och blåljusramper som sprängs.
Gud vet vad som händer när de ska installera rakel!

Skriv svar