Ny Ambulans!

Här diskuterar du olika ambulansfordon

Moderator: Wernvik

Vore det någon idé att bygga denna billiga, prisvärda, användbara, starka Ambulans?

Omröstningen slutade 17/8 2005 0:39

Ja
5
100%
Nej
0
Inga röster
 
Antal röster: 5

Patrick

Ny Ambulans!

Inlägg av Patrick » 7/8 2005 0:39

Hej!
Jag har ett ambulansbygge på G men jag behöver lite fakta!

* Skulle vilja veta vart man kan köpa t e.x. rotorn med motor( som i saftblandaren" fast bara själva rotorn.
* Samma sak fast i blixtljus.
* Blått hölje (som man får bestämma hur den ska se ut)!
* Om ej finne blixt o rotormärke som på tex. mercan!

Jätte Tacksam För Svar! Jag Lovar Att Den Kommer Att Bli En Kanon Bil Med Era Tips!

Vi Ses På Marknaden :wink: //Patrick

Användarvisningsbild
Wernvik
Moderator
Inlägg: 776
Blev medlem: 12/3 2004 21:08
Ort: Anderstorp
Kontakt:

Inlägg av Wernvik » 7/8 2005 2:50

StandBy AB i Trollhättan. www.standby.cc

Dom har allt sådant.
Johan Wernvik
Moderator
http://www.ambulansservice.se

Patrick

Inlägg av Patrick » 7/8 2005 13:38

Jo men det vet jag! Jag har kontaktat dom för et tag sedan men dom hade ej mina prylar :roll:

Patrick

Inlägg av Patrick » 11/8 2005 1:26

Kommer att bygga ett exemplar i helt och hållet användbart skick och ställa ut den på mässorna om några år pga massa tester och beroende på hur lång tid det tar att bygga den! Den kommer att vara säljbar redan på mässorna och kanske tillverkar jag fler om den blir intressant och populär! Håller på med lite bilder (manipulerade) som visar hur den ungefär kommer att se ut. Mejla om ni vill ha bilder eller har frågor!

un__haiduc@hotmail.com

//Patrick m fl.

Picko
Inlägg: 6
Blev medlem: 9/11 2004 18:17

Ny ambulans

Inlägg av Picko » 13/8 2005 16:09

Gå in på "Blocket", sök på blixtljus, hela Sverige. Där hittar du en kille som håller på och ska importera liknande ljus (?) .
Annonsen är införd 11 augusti.
Lycka till
Picko

Patrick

Inlägg av Patrick » 14/8 2005 12:52

Tack för tipset men det var bara s.k "Hide-a-ways" som man monterar i tex blinkers, dimljus, och standard "kåpan"

Patrick

Inlägg av Patrick » 17/8 2005 23:35

Hallå!
Skulle jättegjärna villja ha hjälp!! VART, VART, VART kan man få tag på rotorer o blixtljus???? Nån som kanske har kontakt med Nilssons i Laholm och skulle kanske kunna fråga?

Picko
Inlägg: 6
Blev medlem: 9/11 2004 18:17

ny ambulans

Inlägg av Picko » 18/8 2005 0:05

Då provar vi med nästa förslag: www.nanopuls.se
Lycka till

Patrick

Inlägg av Patrick » 18/8 2005 1:44

Hehe... Tyvärr har jag redan varit där :roll:
Nått mer förslag?


Anonymous

Inlägg av Anonymous » 21/8 2005 14:57

Ålem i kalmar län har någon fabrik. Kanske mest extraljus och ramper. Men värt ett försök?

Anonymous

Blåljus

Inlägg av Anonymous » 21/10 2005 14:29

När det gäller blixljus så är ju den "nya" LED-Tekninken på frammarsch, till exempel så har vi företaget fernonorden som lev. till all möjlig räddningstjänst med mera. dom har väldigt mkt ialla fall. ta en kik på deras hemsida vetja www.fernonorden.se (om länken inte fungerar så sök efter den på eniro eller nått)

sedan finns det ett annat företag som heter ata som också har nån form av ljusramp tror jag.

Annars kanske nästa steg är att kolla upp internationella tillverkare?

Lycka till med ditt ambulansbygge =) Maila gärna lite bilder om du har, det är alltid intressant!
(johan.nicklasson@home.se


//Johan

Användarvisningsbild
Wernvik
Moderator
Inlägg: 776
Blev medlem: 12/3 2004 21:08
Ort: Anderstorp
Kontakt:

Inlägg av Wernvik » 21/10 2005 15:07

Patrick skrev:Jo men det vet jag! Jag har kontaktat dom för et tag sedan men dom hade ej mina prylar :roll:
Standby AB i Trollhättan har alla delar du behöver. Möjligen så kan dom inte leverera just rotorn och lampan utan kåpa. Du kanske får köpa en hel amatur och ta i sär det. Prata med Janne så borde han kunna hjälpa dig. Dom säljer även diodamaturer och bixtljus.
Johan Wernvik
Moderator
http://www.ambulansservice.se

Eirik

Inlägg av Eirik » 21/10 2005 17:35

Hva med Simarud Electronics? www.simarud.no

Patrick

Inlägg av Patrick » 22/10 2005 15:42

Tack "Eirik"! Det var en vädigt bra sida men mycket bra produkter men dom hade inte riktigt allt jag behövde. Tex; Rotorljus.

Skriv svar