Hem

Avancerad sökning

Ambulansforum®

Ett virtuellt nätverk för den prehospitala akutsjukvården

Gå direkt till innehåll

Antal besök: idag 370, vecka 2.564, månad 5.953      Besök sedan 5 februari -97 2.403.194 Besök sedan 5 februari -97      förra: dagen 762, veckan 4.974, månaden 21.878
RSS webbfeed av Ambulansforums nyheter PPPRESS  Till Danmarks præhospitala portal             Till Norges prehospitala portal      • Hem  • Nyheter  • Bilder  • Bloggar  • Länkar  • Novisen  • Arkiv  • Om oss
NILSSON SPECIAL VECHICLES - Svensk kvalité och säkerhet!  Laerdal - helping save lives!  Kurs: Räddning vid stora tågkrascher  Falck Ambulans AB  Kurs: Räddning vid stora busskrascher  Sirius Ambulans AB
  • Forumindex ‹ Övrigt ‹ Off Topic
  • Ändra textstorlek
  • Utskriftsvänlig version
  • FAQ
  • Registrera
  • Logga in

Här för att bota min fobi

Här prata vi om allt möjligt, även sådant som inte har med prehospital sjukvård att göra. Här kan ingen tråd gå Off Topic och låses inte.

Moderatorer: ambus, SOS112

Besvara
7 inlägg • Sida 1 av 1

Här för att bota min fobi

Inläggav Nervvraket » 14/10 2009 1:07

Jag är en hypokondriker (tjej, 22 år) som förutom sjukdomar och sjukhus har en lite udda fobi, nämligen ambulanser och ambulanssjukvårdare. Nu skrattar ni kanske, men det är faktiskt sant. Ser jag en ambulans ute så går jag över på andra sidan gatan. Ser jag ambulanssjukvårdare på ICA så skyndar jag mig till andra sidan butiken där jag är "säker". Dessutom drömmer jag ofta mardrömmar om att jag blir jagad av ambulansen och att jag springer för mitt liv men att ambulanssjukvårdarna ändå jagar mig med både bilar, sirener och bårar, allt för att fånga mig.
Innerst inne vet jag ju att detta inte händer i verkligheten, att det är min hjärna som spelar mig ett spratt, men bara det att jag ser en ambulans eller ambulanssjukvårdare ute så är min dag förstörd.
Jag går hos en psykolog för min hypokondri och nu har jag fått i uppdrag av henne att lära känna en ambulanssjukvårdare som ett led i att bota min fjantiga fobi så jag tänkte att det här forumet kunde vara ett första steg.
Nervvraket

• Skicka e-post till Nervvraket

Re: Här för att bota min fobi

Inläggav amb.nisse » 31/1 2010 9:39

Hej du!
Låter jobbigt det där :? . Kan lugna dig med att vi är inte farliga, vill bara väl.
hoppas det löser sig
amb.nisse

Inläggav calle_p » 10/3 2010 20:48

Hört talas om programmet outsiders?? de ringer dig nog snart haha
calle_p

• Skicka e-post till calle_p

Inläggav Glock 18C » 10/3 2010 22:54

Folk som jobbar inom ambulanssjukvården är de mest artiga, välartikulerade, vänliga och medmänskliga människor som finns, alltid bemöter de sina medmänniskor med respekt, pratar aldrig illa om sina patienter före eller efter uppdrag och visar alltid att de verkligen bryr sig. :roll:

Hade jag haft fobi för ambulanspersonal så hade jag definitivt lagt benen på ryggen efter att ha läst det här forumet... :wink:
Takmonterade kulsprutor är alltid mer effektiva än blåljus och sirener
Användarvisningsbild
Glock 18C

Inläggav calle_p » 10/3 2010 23:24

tur att jag är brandman då :D "lite större lite bättre" :wink:
calle_p

• Skicka e-post till calle_p

Inläggav Glock 18C » 11/3 2010 22:59

Exakt :mrgreen:
Takmonterade kulsprutor är alltid mer effektiva än blåljus och sirener
Användarvisningsbild
Glock 18C

Inläggav amb.nisse » 15/3 2010 14:58

[quote="Glock 18C"]Folk som jobbar inom ambulanssjukvården är de mest artiga, välartikulerade, vänliga och medmänskliga människor som finns, alltid bemöter de sina medmänniskor med respekt, pratar aldrig illa om sina patienter före eller efter uppdrag och visar alltid att de verkligen bryr sig. :roll:

:lol:
amb.nisse

Besvara
7 inlägg • Sida 1 av 1

Återgå till Off Topic