Prio 1 vid automatlarm

Här diskuterar du om utryckningskörning

Moderator: Wernvik

Anonymous

Inlägg av Anonymous » 13/10 2004 9:30

jag vet inte om jag ska skratta eller gråta ? jag får väl vika mig och be alla om ursäkt som tycker att det är okej att rulla blått in " ifall att ".Lite mera information: dom stationer som jag vet om använder denna metod HAR MERA OLYCKOR, KNAPPAST NÅGON KÖRUTBILDNING,OCH MERA BUCKLOR PÅ BILARNA ÄN ANDRA STATIONER. Allt detta hänger ihop med attityd och vilken kulltur stationen har. Jag tror inte heller Maul att dessa människor tycker vi är några hemska personer, men jag vet att riskerna är avsevärt större när man kör blått. Lika så upplever pat. sig mera stressad när man rulla "på". Ska bli väldigt intressant och läsa Jörgen Kunälvs ( tror han heter så ) rapport om olycksstatestiken av ambulansolyckor. kanske det blir andra regler när faktan kommer fram. Intressant med ordet "sunt förnuft". på grund av mina utb. har jag jobbat på flera ställen, och när man på stationsmöterna tagit upp ett problemen med utryckningskörningen så har det alltid kommit upp ordet -sunt förnuft få råda. Chefen tycker alltid att detta är en bra lösning. och nästan direkt efter mötet så är det en grupp som bryter mot detta:
Jodå, dom som förespråkade och tyckte att detta var en bra lösning.
Men som sagt hej och hå rulla på, ialla lägen för vi är kung på vägen.
ELLER??????????????????????

Skriv svar