Blåljusattraktion?

Här diskuterar du om utryckningskörning

Moderator: Wernvik

Anonymous

Blåljusattraktion?

Inlägg av Anonymous » 7/3 2005 17:05

Jag undrar bara hur många som så hett eftertraktar våra jobb idag,som skulle söka om man tog bort möjligheten att köra utryckning,lek med tanken!

Akutbil

Inlägg av Akutbil » 10/3 2005 21:50

Hur hade du tänkt att de skulle se ut då?

Lika som idag men inga blåljus och bara prio 2-4?

Användarvisningsbild
Wernvik
Moderator
Inlägg: 776
Blev medlem: 12/3 2004 21:08
Ort: Anderstorp
Kontakt:

Inlägg av Wernvik » 11/3 2005 19:07

Förhoppningsvis inga alls. Det finns väl ingen som tar detta jobb bara för att få köra? Dom kan ju åtminstonde inte bli långlivade här. Eller är jag bara dummt godtrogen?
Johan Wernvik
Moderator
http://www.ambulansservice.se

berggren.t

Inlägg av berggren.t » 28/7 2005 14:30

...ja då är man ju rätt pantad om man tar jobb på Ambulansen bara för att köra blått.

Jag är sjukvårdare för att jag vill hjälpa folk och tycker det är intressant.
Jag åker hellre på en 2a eller 3a än en 1a.

Anonymous

Inlägg av Anonymous » 6/8 2005 4:42

Personligen så är det absolut inte blåljuset som drar mitt intresse för ambulansen, det är en form av arbete som tilltalar mig mkt, men jag vet att det finns folk som är väldigt tända på blåljus. Har en kollega som babblar om att vi måste få blodtransport så "vi" kan få köra fort med blåljus.....ja vad skall man säga...det finns "nötter" till allt... :?

berggren.t

Inlägg av berggren.t » 6/8 2005 14:52

Nötter går inte att undvika.

Innan jag jobbade på ambulansen så jobbade jag en månad för Uppsala-polisen med att köra ut hundar på platsen. En av mina kollegor där jag hur kåt som helst på Blå-körningar. Han körde som en idiot och tyckte det var allmänt kul att blåsa på med blå-rampen.

Jag ska erkänna att jag missbrukat blåljusen 1 gång.

Skriv svar