TV-serien Sjukhuset

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

Crille
Inlägg: 33
Blev medlem: 5/5 2005 22:32
Ort: Uppsala/ Stockholm

Inlägg av Crille » 26/11 2007 17:01

Bor i Uppsala och studerar akutsjukvård, har praktiserat på ambulasen och diverse avdelningar på Akademiska.

Precis som du säger Beaver så larmas det ut en prio 2 men endå åker dem blått, allt för Svenssons, som tidigare nämts. En annan roligt sak är ju hur TV3 visar när ambulansen åker på larm, då ser det ut som om dem åker bort från station, men ofta är dem på avskilda vägar, långt ifrån där dem fick larmet) Ser väldigt roligt ut, iallafall om man kan geografin i och runt omkring Uppsala)

En annan grej som är värt att nämna är, att i början av detta debbatinlägg så skriver många att personalen "spelar" mer snälla än dem egentligen är. Vilket är helt fel, Janne på ambulansen är precis som han är i Tvrutan annars också. Även doktor Urban är så överambitös som han verkar.
Skenet kan bedra.

Lipton

Inlägg av Lipton » 26/11 2007 20:27

Crille: Bakar systrarna på infektion/onkologen (minns inte vilken avdelning) kakor på dagarna också? :wink:

DirtyNurse
Inlägg: 107
Blev medlem: 16/9 2007 15:19

Inlägg av DirtyNurse » 27/11 2007 2:37

UAS har alltid visat sig från den ljusa sidan då vi hämtat/lämnat patienter. Att vissa klankar ner och ifrågasätter "lull-lull" med patienter tycker jag är skamligt. Vi är alltid i en roll över patienten, att vara trevlig och att gå ner på samma nivå är någonting jag ALLTID strävar efter att göra. Du är ett stöd, en kompis och en trygghet som skall hjälpa patienten genom en svår sittuation. Så ser jag på mitt sätt att arbeta, men jag kanske bara är en ambulanssjukvårdare som skall vara tyst, jag får väl inte uttala mig förens jag läst några fler terminer på SSK-programmet :P.

SSK Stud.

Inlägg av SSK Stud. » 27/11 2007 16:00

Systrarna bakar kanske inte så mycket. Dock har många avdelningar så att en undersökerska är stationerad i köket och där bakas det en hel del faktiskt. :wink:

Lipton

Inlägg av Lipton » 27/11 2007 16:20

Jasså!?
Hur är cheferna då? Man kanske skulle flytta på sig lite... :lol:

ThEbEaR
Inlägg: 31
Blev medlem: 28/5 2007 14:16
Ort: Uppsala

Inlägg av ThEbEaR » 28/11 2007 14:05

tyvärr så är det förbjudet att baka på många avdelingar på ackis numera pga brandrisken...det är ju lite synd då det är trevligare att det luktar nybakta bullar än UVI när man kommer in på en avdelning.
Angående cheferna så finns det som på alla andra ställen alla olika sorters...
men om du letar efter högre lön ska du inte komma hit...hörde ioförsig att ingångslönen för ssk nu har höjts till hela 19 100...inte dåligt :roll: eller? Dessutom så har jag en känsla för att den här tv serien inte direkt leder till högre löner....eftersom att "cool" faktorn för att jobba på Ackis höjs ytterligare.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"

Crille
Inlägg: 33
Blev medlem: 5/5 2005 22:32
Ort: Uppsala/ Stockholm

Inlägg av Crille » 30/11 2007 9:56

Lipton skrev:Crille: Bakar systrarna på infektion/onkologen (minns inte vilken avdelning) kakor på dagarna också? :wink:
Hahah, du menar nog Onkologen. Känner dem inte faktiskt, däremot ska jag praktisera oss dem på onkologen under våren :lol:
Återkommer med svar då :wink:

Mmm, bullar!

Skriv svar