Hem

Avancerad sökning

Ambulansforum®

Ett virtuellt nätverk för den prehospitala akutsjukvården

Gå direkt till innehåll

Medidyne
Antal besök: idag 654, vecka 2.688, månad 17.916      Besök sedan 5 februari -97 3.202.661 Besök sedan 5 februari -97      förra: dagen 959, veckan 6.610, månaden 31.657

NILSSON SPECIAL VECHICLES - Svensk kvalite och säkerhet!  IM-MEDICO Svenska AB marknadsför och tillverkar utrustning för akutsjukvård  Pensi Rescue Oy produkter  SPC-Utbildning  Spencer  Samariten Ambulans AB 
RSS webbfeed av Ambulansforums nyheter PPPRESS  Till Danmarks prehospitala portal   Till Norges prehospitala portal  To UK Ambulance Forum  • Hem  • Nyheter  • Bilder  • Bloggar  • Länkar  • Novisen  • Arkiv  • Om oss

• Forumindex ‹ Övrigt ‹ Blandat m m
  • Ändra textstorlek
  • Utskriftsvänlig version
  • FAQ
  • Bli medlem
  • Logga in
RMSI is looking for adventurous professionals

sjukdomsrestriktioner för amb.anställd?

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

Besvara
2 inlägg • Sida 1 av 1

sjukdomsrestriktioner för amb.anställd?

Inläggav Shazbot » 22/3 2011 14:25

Hello alla!
Stötte på en fråga som jag aldrig funderat kring innan, finns det några restriktioner för vilka sjukdomar man inte får ha som ambulansanställd? Självklart kan man väl inte ha sjukdomar som gör att man ex inte får framföra motorfordon osv, men ex diabetes typ1? Vad jag vet så har ingen det på min arb.plats, men det är väl inte något som hindrar en diabetiker från att få en tjänst på ambulansen? Har man en otroligt okontrollerad diabetes som man inte sköter och som ger en hypoglykemi hela tiden är det ju en sak, men annars?
Shazbot

Re: sjukdomsrestriktioner för amb.anställd?

Inläggav Jepz00r » 22/3 2011 22:33

Hej!
Det är en kollega till mig som har diabetes typ 1. Det fungerar jättebra och kollegan har väldig kontroll över sin diabetes. Har alltid något mellanmål med i bilen..
/Jeppe
Jepz00r

Besvara
2 inlägg • Sida 1 av 1

Återgå till Blandat m m