Skottskada

Här diskuteras allt som rör forskning inom prehospital akutsjukvård

Moderator: prehospital

Cortex
Inlägg: 126
Blev medlem: 25/6 2006 13:23

Inlägg av Cortex » 28/4 2008 23:54

Ungefär lika ambitiöst som att va nekrofil och gräva fram en sådan gammal tråd som denna? ;)

Breddade kunskaper är väl aldrig fel. varför läsa någonting som alla andra redan kan? Är väl inge fel i att skaffa sig lite kunskap bortom det vardagen erbjuder här.

Patrick

Inlägg av Patrick » 1/5 2008 21:31

Wedda skrev:Hej! Låter lite ambitiöst med att studera skottskador, när man läser till syrra, i Sverige. Ungefär som att syrrastudenter i Kenya gör ett arbete om köldskador.
Haha! Ingen som märkte något udda?

Hade du väntat i 13 minuter innan du hade tryck på "Skicka" hade så hade du postat EXAKT två år efter senaste inlägget :lol: 8)

I vilket fall så finns det säkerligen själar med viljor att ha militär sjukvårdsliteratur (t.ex. jag)..

Jag har ett par i .pdf form som jag kan tänkas dela med mig av.
Dem jag har tillgängliga nu är:
  • :arrow: h_sjv_krig (Handbok för Försvarsmaktens hälso- och sjukvård i krig)
    :arrow: sjvr_fm1 (Sjukvårdsreglemente för Försvarsmakten, Allmänna grunder 1)
    :arrow: sjvr_fm2 (Sjukvårdsreglemente för Försvarsmakten, Allmänna grunder 2)
    :arrow: oh_sjv (OverHead med bilder över materiel som används)

Någon som sitter på UrbR Sjvman i pdf format? Vore kul att inte bara ha den i bokform :roll: [/list]

Beaver

Inlägg av Beaver » 1/5 2008 22:32

Tack för litteraturen!


En bra idé att dela med sig av som pdf filer även när det kommer ut bra forskningsmateriel med mera.

Men är det bara jag som inte fattar hur man ska kunna se dem? Fungerar länken?

MVH
Peter

Cortex
Inlägg: 126
Blev medlem: 25/6 2006 13:23

Inlägg av Cortex » 1/5 2008 23:48

Beaver: Det är inga länkar, det är ju bara text. ;)
Skicka ett PM så får du dem säkert. :)

Men vore nice om du Patrick har möjlighet att lägga upp dem på en server, så fler kan ladda ner dem. Jag är i alla fall också intresserad av att nosa på dem lite. :)

Beaver

Inlägg av Beaver » 2/5 2008 10:15

Ja inte konstigt att jag fick sitta här och svära lite granna då :D att man aldrig lär sig att det är oftast en själv som har fel...


Men tack för hjälpen!


MVH
Peter

Skriv svar