Blodtransportör

Här diskuterar du om utryckningskörning

Moderator: Wernvik

Anonymous

Blodtransportör

Inlägg av Anonymous » 1/8 2006 22:01

Hej, jag tycker det verkar intressant att jobba som blodtransportör. Är det någon som vet vilka företag på marknaden som har tillstånd för det? Vilken utbildning krävs? Bör man vara utbildad ambulansförare/sjukvårdare för detta?

Tack på förhand!

aceofspades

Inlägg av aceofspades » 4/8 2006 19:58

Vad jag har hört körs dessa transporter med taxi, alternativt ambulans vid mycket brådskande. Men jag kan ha fel.

Eirik

Inlägg av Eirik » 4/8 2006 23:18

Mulig jeg er litt dum, men jeg klarer ikke helt å se hva som kan være så veldig interessant med en slik jobb. Ser for meg en gjeng fartsgale taxisjåfører...

Användarvisningsbild
zAjben
Inlägg: 440
Blev medlem: 19/8 2004 22:33
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av zAjben » 5/8 2006 12:38

Menar du sjukvårdstransportör? I Stockholm är det i alla fall ASA Transporter ( http://www.asa.se/ ) som sköters blodtransporter och sjukvårdstransporter. Kanske de kan ge dig några mer svar ang. utbildning? Jag tror inte du behöver vara ambulanssjukvårdare, eftersom det inte är ett sjukvårdsarbete, det är ett bud-jobb. Men jag kan ju ha fel.

Eirik: Det är intressant för at dessa har blåljus, skulle jag tro.. :)

Swedman

Inlägg av Swedman » 8/8 2006 1:22

Hej Transporter,

Ingen utbildning krävs, vet att en del medverkat i 2 dagars utbildning tillsammans med Doctuselever. Nu ingen aning.

Annars är det bara sätta på kepsen och gasa... :lol:

Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Inlägg av Niklas Karlsson » 8/8 2006 10:29

Gissar att du får vänta:).. Det är kö till det företaget:) UNdrar varför..

Anonymous

Inlägg av Anonymous » 16/8 2006 17:24

Tack för svaren, låter stabilt!

Mingus

Inlägg av Mingus » 5/10 2006 9:51

Lägger ut en fling om nån som kanske kunna vara intresserad att köra blodtransporter. Har bilar och söker mogna förare.

Skriv svar