Vidareutbildade sjuksköterskor i Stockholm f.o.m 080201

Här diskuteras allt som rör kvalitetsutveckling, projekt m m.

Moderator: ambus

Isidor
Inlägg: 727
Blev medlem: 23/10 2007 22:57

Inlägg av Isidor » 29/12 2007 17:39

Det var jag som missförstod ditt inlägg Niklas, vi har det likadant här nere, allmänsyrror går på amb-sjv rad.

Kanske hade varit bättre med några extra ambulanser i stället för akutbilar...
Här nere i söder hade vi fått en faslig massa extra ambulansresurser om man slopat PHAT och skaffat fler ambulanser i stället.

johnjohn
Inlägg: 122
Blev medlem: 22/1 2006 16:18

Inlägg av johnjohn » 4/1 2009 15:39

Som allmänsyrra kan jag bara säga att sedan Feb-08 är det endast en fröjd att alltid jobba med en vubbad syrra. Ingen diskussion om lkm. och ALLTID varannan resa och en möjlighet till bollande av idéer innan man kommer fram men också på plats och nej den det förekom ej då jag jobbade med amb. sjv. inte på samma sätt iaf.

Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Inlägg av Niklas Karlsson » 22/4 2009 18:46

Det är en åsikt man hör varje dag och det kommer givetvis bli så inom en snar framtid. Förmodligen redan till nästa upphandling även om det kommer ges dispenser.
Man ville ju tom ha syrror i akutläkarbilen (plus läkare) från beställaren, men det skulle bli svårt att få igenom detta. Man räknar förmodligen med svårigheter i rekryteringen och man vill verkligen att funktionen ska fungera så att man får fortsätta verksamheten i länet.

Som det är nu så försöker man tvinga bort amb sjv som finns kvar, som det verkar. Tar bort deras delegeringar. Nu får de inte sitta bak om man förvarnar in, detta är ovilkorligt och amb läkarna hotar utryckligen med repressalier om det fortsätter..

Skriv svar