I krig och fred...

Här kan registrerade användare annonsera efter jobb alternativt erbjuda jobb.

Moderator: webmaster

Anonymous

I krig och fred...

Inlägg av Anonymous » 22/5 2004 18:21

Bra inlägg i frågan om utlandsjobb! Jag undrar om AMBASS är samma person som 1993 - 1996 tjänstgjorde åt ett sydafrikanskt företag med ett för dagen icke fullt så välklingande namn!? Då med operationer som hade allt annat en sjukvårdande profil! Hur mår du? Skall du fara ner till Irak för CA?

Det är rimligt att ställa sig frågan i riktigheten att fara till annan nation och tjänstgöra under annnat lands flagga eller för ett vinstdrivande företag. Valet är fritt och jag tycker att man skall känna till de risker som kan förekomma. Som sjukvårdare (Medic) så är man alltit beväpnad upp till tänderna vilket många kanske inte känner till. Den som inte har goda kunskaper i (combat) träning med handeldvapen har mycket att lära. Vad som slår mig i denna debatt är allt gnäll om riktigheten att jobba i ett krigshärjat land. Att vissa av er lägger in personliga värderingar är rent löjligt och visar att ni inte har det som krävs för att utföra ett uppdrag av militär struktur.

Berätta gärna mer om åren i Afrika

Användarvisningsbild
AMBASS
Inlägg: 1395
Blev medlem: 21/3 2004 22:59
Ort: Stockholm - London

gnäll!!!!

Inlägg av AMBASS » 24/5 2004 20:05

Inte tycker jag att det är så mycket "GNÄLL"! Alla har rätt att ha sin åsikt och det står alla och envar fritt att ge utryck för den. Jag tror det är hög tid att öppna ett politiskt forum då vi annars kanske tappar fokus från prehospverksamheten.

//BE SAFE
Blood Will Tell

Skriv svar