Stockholms akutbilar

Här diskuteras allt som rör kvalitetsutveckling, projekt m m.

Moderator: ambus

Baltazar

Inlägg av Baltazar » 24/4 2009 23:03

Suck :( Den eviga frågan på detta forum är vilka som är bäst lämpade att arbeta prehospitalt, har den har högsta medicinska kompetensen osv osv.

Varför inte låta expertisen, t.ex läkarna på Prehospitalt centrum, ambulansläkarna, vid traumaenheten och vid 991 mm avgöra frågan?
Fråga vilken sjuksköterska de vill ha vid sin sida när de arbetar med en svårt skadat och kritisk patient?

Tror svaret är givet....

/Balt

Baltazar

Inlägg av Baltazar » 11/5 2009 20:23

Märkligt vad tyst det blev. Traff jag rakt på spikhuvudet?

van the man
Inlägg: 309
Blev medlem: 7/9 2007 10:41

Inlägg av van the man » 11/5 2009 20:38

Vill bara tilllägga att bara för att man har studerat till och arbetar som nsk så har ju de flesta jag känner en gedigen erfarenhet från akutmott. innan de blev nsk. Och det känns som att många här anser att så fort man blivit nsk så har man tydligen glömt bort och tappat allt man jobbat med innan på akuten och enbart kan stoppa plastslangar i halsen på folk.
To whom much is given, much is expected.

Baltazar

Inlägg av Baltazar » 16/5 2009 8:43

van the man skrev:enbart kan stoppa plastslangar i halsen på folk.
Som en anestesiolog berättade: "Själv en apa kan intubera, men apan vet inte NÄR han ska intubera"

/Balt

Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Inlägg av Niklas Karlsson » 16/5 2009 9:15

Klassisk anestesihumor som berättas för alla anestudenter..

Användarvisningsbild
ambus
Moderator
Inlägg: 235
Blev medlem: 12/3 2004 20:06
Ort: Linköping, Östergötlands län

Tagga ner...

Inlägg av ambus » 16/5 2009 9:43

Nu får vi TAGGA NER något, och skall denna tråd vara fortfarande öppen, skall inte personliga påhopp, antydningar av kränkande karaktär osv. finnas, det skall vara ett utgångsläge att diskutera fenomen och organisation gällande kvalitetsutveckling, men håll Dig borta från SPEKULATIONER, där inte heller motparten har en möjlighet eller lust att kunna/vilja besvara Din åsikt. Även om forumet är öppet för "alla", finner inte "alla" detta intressant att gå in i osakliga anklagelser som måhända kan vara grundat på personliga upplevelser eller ANTAGANDEN. Detta skadar mer än gör nytta i diskussionen. Då uppstår det som vi förhoppningsvis "ALLA" vill undvika i denna bransch, nämligen SMÅ-PÅVAR lite här och där.
Det är en svår balansgång, men vi behöver bli påminda om detta då & då, för att inte bli anklagade för att detta endast ska bli en "klagomur", utan också ett forum att lära av varandra, eller hur?
Diskutera gärna sakligt om det Du VET, annars lägg fram det lite mer ödmjukt med en frågeställning, inte som ett FAKTUM eller FAKTA, åsikter/känslor får också råda, men då ska det framgå som det också. Detta gäller hela forumet. Tack för ordet.
ambus, moderator
Kom gärna med dina åsikter bara du kan stå för dem! -det kan jag...

van the man
Inlägg: 309
Blev medlem: 7/9 2007 10:41

Inlägg av van the man » 16/5 2009 10:50

Om det var mig kritiken var riktat mot så ber jag om ursäkt att jag skulle kunna ha skrivit på ett annat sätt, MEN jag står ännu för min åsikt att man som nsk prehospitalt oftas ses som någon som bara kan hantera luftväg. DET har jag stött på väldigt många gånger.
To whom much is given, much is expected.

Skriv svar