Jag söker en uppsats om hot och våld från FLISA i höstas

Här diskuteras allt som rör personlig skyddsutrustning
Rotter
Inlägg: 17
Blev medlem: 15/3 2004 8:35
Ort: Göteborg
Kontakt:

Jag söker en uppsats om hot och våld från FLISA i höstas

Inlägg av Rotter » 19/12 2006 14:36

Hej!

Jag söker en uppsats som jag såg på FLISA i höstas. Jag tror att titeln var "Hot och våld mot ambulanspersonal" och att författarna var Jens Enheim och Daniel Björkman.

Är det någon som vet hur jag kan få tag på den?

Häls Pontus Rotter

Jonas Axelsson

Inlägg av Jonas Axelsson » 19/12 2006 15:08

Blomqvist, M., Johansson, I. (1999). Hot och våld i ambulanssjukvård. ( Opublicerad C-uppsats). Borås Högskola: Vårdhögskolan.

Den används som referens i
Emilson, B. (2004). Ambulanspersonalens upplevelser av hot och våld. (Examensarbete). Göteborgs universitet: Psykologiska institutionen.
Ambulanspersonalens upplevelser av hot och våld (pdf)

Britt Emilson, eller hennes handledare Anders Ingelgård, kanske kan hjälpa dig med en kopia? Annars är jag säker på att någon trevlig boråsare vid Högskolan i Borås Vårdhögskolan är villig att hjälpa.

Rotter
Inlägg: 17
Blev medlem: 15/3 2004 8:35
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Rotter » 19/12 2006 15:47

Hej Jonas och tack för svaret!

Tyvärr stämmer det inte. Jag har redan de båda uppsatserna som du nämner. Men den jag syftar på är en annan. Den fanns att läsa i det rum som kallades för "Mötesplatsen". Enligt försättsbladet så var den skriven på Uppsala Universitet. Jag har sökt där men inte hittat något.

Häls
Pontus Rotter

Jonas Axelsson

Inlägg av Jonas Axelsson » 19/12 2006 15:57

Svårt fall av dyslexi såhär på eftermiddagen. Det var ju inte en siffra rätt i mitt svar. Jag tar gärna del av dina framgångar i jakten på rätt uppsats.

Rotter
Inlägg: 17
Blev medlem: 15/3 2004 8:35
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Rotter » 19/12 2006 16:03

Jag lovar att dela med mig av ren julsympati :)

Häls Pontus

Användarvisningsbild
Ambulent
Inlägg: 10
Blev medlem: 15/4 2005 22:02
Ort: Västernorrland

Re: Jag söker en uppsats om hot och våld från FLISA i höstas

Inlägg av Ambulent » 10/1 2007 0:19

Rotter skrev:Hej!

Jag söker en uppsats som jag såg på FLISA i höstas. Jag tror att titeln var "Hot och våld mot ambulanspersonal" och att författarna var Jens Enheim och Daniel Björkman.

Är det någon som vet hur jag kan få tag på den?

Häls Pontus Rotter
Ibland finns svaren närmare än man tror! Jag fick tipset av Daniel att läsa denna tråd. Kul att se att alla timmar vi lagt ner genererat något som väckt intresse. :D

Det gick visst inte att bifoga filer här, så jag lade ut den via en länk istället, http://www.sirvivals.com/web/cuppsats_ambu.rar.

Hoppas att arbetet kommer dig till nytta!

Med vänliga hälsningar,
Jens Enheim

Rotter
Inlägg: 17
Blev medlem: 15/3 2004 8:35
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Rotter » 11/1 2007 9:36

Hej Jens!

Tack för ditt svar! Jag har mailat till Daniel. Du kan säkert ta del av det svaret via honom.

Hälsningar Pontus
Pontus Rotter
Verksamhetsutvecklare

AmbuAlarm
Prehospitalt och Katastrofmedicinskt Centrum
Västra Götalandsregionen

Skriv svar