Kläder

Här diskuteras allt som rör personlig skyddsutrustning
Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Kläder

Inlägg av Niklas Karlsson » 4/9 2007 8:54

Vad har ni för märke på arbetskläderna? är ni nöjda?

Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Inlägg av Niklas Karlsson » 5/9 2007 18:58

Ingen som har åsikter?

JOCKE

Inlägg av JOCKE » 5/9 2007 21:55

Åsikter... du har ingen aning om vad du just dragit igång!!! :wink:

Vi har BRAGE skitet! Kläderna vi har är inte värda att kalla kläder!

För det första, så är det inte samma färg på byxorna om man står bredvid varandra. En del är blågröna i färgen och en del är gulgröna.

För det andra så håller inte sömmarna, vilket gör att vi nu mera har en gräddfil in till skräddaren!

För det tredje så håller t-shirten inte en enda tvätt utan att tappa både form och färg. Fem tvättar sen kan man nästan slänga den för den passar inte ändå, dessutom är den helt urblekt.

För det fjärde så håller inte pikétröjan färgen, den blir alldeles noppig efter ett par tvättar, färgen på axelpariterna håller bättre än tröjan i övrigt vilket gör att dn ser tvåfärgad ut. Även dessa har olika kulörer, precis som byxorna.

För det femte så är det likadant med den långärmade tröjan där muddarna blir slappa efter bara en tvätt och den tenderar att bli vidare och kortare.

för det sjätte så håller inte trycket på tröjorna. Det flagnar av ganska omgående vilket ser ganska sjaskigt ut.

För det sjunde, det absolut värsta är att jackorna inte är av gore tex! De jackor vi har suger till sig vatten värre än en Wettexduk! Alla reigonsanställda inom ambulansen har gore tex men inte vi inom Falck! Varför? jo, för att de kostade 700 kronor mer per jacka.

Det enda positiva jag kan säga om våra kläder är, överdragsbyxorna. De håller i alla fall måttet.

Jag har tidigare jobbat där man haft Mitekos kläder (Nyman) och de är helt kanon. De är visserligen lite dyrare men man får ju vad man betalar för. de har inte 90% av Sveriges och Norges ambulansdistrikt som kunder för inget!

Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Inlägg av Niklas Karlsson » 6/9 2007 9:00

brage? vet itne riktigt vila det är. Fnns någon sida?

Vi har miteko fram till årsskiftet. Sen får vi se. kanske blir brage för oss också:)

Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Inlägg av Niklas Karlsson » 6/9 2007 9:29

Någon som har taiga? ska vara väldigt populära vad jag har hört. Sedan kostar dom väl efter det..

prehospital
Inlägg: 619
Blev medlem: 12/3 2004 5:45

Inlägg av prehospital » 7/9 2007 10:19

Taigas kläder förefaller vara helt outstanding - men alldeles för dyra för vår organisation. Brage (ingår numera i Procurator) har usel kvalitet. Wenaas112 (fjantigt namn) förefaller vara ok.

Lite länkar:

Taiga: http://www.taiga.se

Procurator: http://www.bfgruppen.com/SE/brage.asp

Wenaas112 (fjantigt namn): http://www.wenaas112.se/

Användarvisningsbild
Glock 18C
Inlägg: 218
Blev medlem: 27/7 2006 0:06

Inlägg av Glock 18C » 7/9 2007 13:42

Wenaas har ju ingen webshop. Onödigt med en sida då...


Håller med Jocke om Brage. Fick nya brallor i januari och låt mig säga så här: Hade jag inte haft kallingar på mig hade snorren tittat ut, och då inte genom gylfen...

En säkerhetsrisk anser jag eftersom jag brukar bli antastad av fulla kärringar...
Takmonterade kulsprutor är alltid mer effektiva än blåljus och sirener

Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Inlägg av Niklas Karlsson » 7/9 2007 17:36

GLcok. Man kan ju se kläderna.. räcker inte det? Du ska väl inte köpa kläderna själv?

Användarvisningsbild
Glock 18C
Inlägg: 218
Blev medlem: 27/7 2006 0:06

Inlägg av Glock 18C » 7/9 2007 17:43

Jo, för oss som jobbar ja. Men tänk på alla wannabe's därute som vill äga ett par Bragebraller t.ex. :lol:
Takmonterade kulsprutor är alltid mer effektiva än blåljus och sirener

Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Inlägg av Niklas Karlsson » 7/9 2007 18:15

haha. jo tjena..

JOCKE

Inlägg av JOCKE » 7/9 2007 23:21

Glock 18C skrev:Wenaas har ju ingen webshop. Onödigt med en sida då...


Håller med Jocke om Brage. Fick nya brallor i januari och låt mig säga så här: Hade jag inte haft kallingar på mig hade snorren tittat ut, och då inte genom gylfen...

En säkerhetsrisk anser jag eftersom jag brukar bli antastad av fulla kärringar...
Wenaas har ingen webshop men det är bara att skicka ett mail till dem och tala om vad du vill ha s kommer det.

Antastad säger du... De måste va sketfulla 8) Jag vill inte veta av nåt sånt i bilen på nyårsafton för då är det du o jag som jobbar!

Skriv svar