Ombyte hemma är det OK?

Här diskuteras allt som rör personlig skyddsutrustning
Musse

Ombyte hemma är det OK?

Inlägg av Musse » 2/2 2008 22:09

Jobbar som ambulans sjv på två stationer som timvikarie, Är det tillåtet att byta om och tvätta kläder som klarar sig bra hemma, eller skall allt ombyte ske på stationen?

För mig som pendlar mellan två ställen så är det knepigt då man skall ha med sig träningskläder och så vidare. Kort och gott får jag gå i full mundering till jobbet??

Någon som vet :shock:

goozer
Inlägg: 34
Blev medlem: 13/7 2004 22:16

Inlägg av goozer » 2/2 2008 22:29

Varför skulle man inte få?

Isidor
Inlägg: 727
Blev medlem: 23/10 2007 22:57

Inlägg av Isidor » 2/2 2008 22:33

Får och får... Tror inte det finns någon lag som förbjuder det. Kan ju vara så att din arbetsgivare inte tillåter det. fråga vet ja!

Det man ska ta i beaktande är, att med en "uniform" kommer ett ansvar och från allmänheten många förväntningar. Om du på väg hem eller till jobbet, skulle passera en olycka, förväntas du kanske ta ett ansvar du inte klarar/ har utrustning till.

Jag har själv slarvat med att byta om nån gång, så jag är inget helgon... :wink:

Musse

Isidor.

Inlägg av Musse » 3/2 2008 4:57

Jag hade samma tankar som dig, angående passera olycka eller så allmänheten tycks tro att man har övernaturliga krafter. Tänkte mest om det finns någon regel inom Landstinget då det är dom jag är avlönad av. Att man får ha kläderna på sig utanför sjukhuset ser jag ju som en självklarhet då 95% av arbetet utförs där.

Skall knalla iväg till jobbet nu, får hoppas jag slipper passera olyckor.

berhan
Inlägg: 50
Blev medlem: 18/11 2004 9:56

Inlägg av berhan » 3/2 2008 9:06