Inte utan skydd

Här diskuteras allt som rör personlig skyddsutrustning
Anonymous

Inte utan skydd

Inlägg av Anonymous » 16/12 2004 18:34

Jag arbetar idag inom FM som officer men vill börja som ambulansförare och har åkt med under min egen vpl. Jag skulle då inte arbeta utan någon form av beväpning i Stockholm. kanske en del av er på landet kan tänka er att jobba utan väst och kniv men i storstan gäller det att skydda sig med tanke på alla knarkare, peddofiler och människor med annan religion.

Novisen
Inlägg: 1630
Blev medlem: 17/10 2004 20:26
Ort: Norrland

Inlägg av Novisen » 16/12 2004 23:35

Hej Ranger!

Du verkar vara lite vilsen. Är det säkert att du vill jobba med människor? Du kanske ska smälta att du kommer att bli av med jobbet och ta dig en funderare om du verkligen har den människosyn som behövs då man ska jobba med människor. Det du skriver om skyddsutrustning försvinner helt då du presenterar det så dumt. Sen heter det ambulanssjukvårdare.

På vilket sätt skulle du måsta försvara dig mot pedofiler och människor med annan religon? Med skyddsväst? Tycker du att ambulanspersonal ska ha vapen? Skulle det då vara blåsrör med sömnmedel, eller?

Anonymous

Inlägg av Anonymous » 17/12 2004 23:44

Takmonterade kulsprutor! :lol:
Nä. Klarar sig ambulanspersonal sig utan vapen i USA så borde vi väl klara av det här med. Jag tror att vapen bara skulle bli provocerande om ambulanspersonal bar sådana. Skjuter polisen en buse så får de ju sparken, vad skulle hända om en ambulanssjukvårdare/ssk satte en kula i knät på någon, tror ni?

interflora

BARNSLIGT INLÄGG!!!

Inlägg av interflora » 18/12 2004 0:46

Fy fasen vilket barnsligt inlägg! Pedofiler... som då ska på en "Officer inom FN" hur gammal är du då? 10??? Vet du vad ordet Pedofil innebär överhuvudtaget???

Människor med annan religion... än vilken religion, i vårt land råder religionsfrihet....

Anonymous

Inlägg av Anonymous » 18/2 2005 11:17

väst kanske man ska ha. men kniv o vapen * skärp dig ambulans är inget för dig bli polis istället för stridspittar hör inte hemma här
o den dag dom kommer med väst den dagen slutar jag

Anonymous

Inlägg av Anonymous » 18/2 2005 11:20

har aldrig slagits eller blivit slagen har varit i hotfulla situationer
men har alltid pratat mig ur dem skulle jag haft en kniv i bältet då hade det nog inte slutat bra

Anonymous

Inlägg av Anonymous » 18/2 2005 19:42

Bättre fly än illa fäkta...

Anonymous

Re: Inte utan skydd

Inlägg av Anonymous » 26/2 2005 15:05

Ranger skrev:Jag arbetar idag inom FM som officer men vill börja som ambulansförare och har åkt med under min egen vpl. Jag skulle då inte arbeta utan någon form av beväpning i Stockholm. kanske en del av er på landet kan tänka er att jobba utan väst och kniv men i storstan gäller det att skydda sig med tanke på alla knarkare, peddofiler och människor med annan religion.
Vilken underlig frågeställning, eller skall jag kalla det tanke? Skall du ge dig på alla dessa grupper, kan du börja inom sjukvården, vars yrkesgrupper är starkt överrepresenterad när det gäller drogmissbruk mm.

Anonymous

Inlägg av Anonymous » 1/4 2005 1:12

Vad ska du med kniv till?

Anonymous

Inlägg av Anonymous » 1/4 2005 9:32

Kniv? Du har väl knytnävar om situationen kräver.
Själv tycker jag man ska ha tårgås,batong, och nån form av tjänstevapen i bältet. Tänk om dementa Astrid 100 år blir hotfull? Då gäller det att vara förberedd.

Novisen
Inlägg: 1630
Blev medlem: 17/10 2004 20:26
Ort: Norrland

Inlägg av Novisen » 1/4 2005 23:34

Själv brukar jag sätta på deff plattorna och ge Astrid en dj:::l om hon mopsar sig :twisted:

Anonymous

Re: Inte utan skydd

Inlägg av Anonymous » 4/4 2005 18:02

Ranger skrev:Jag arbetar idag inom FM som officer men vill börja som ambulansförare och har åkt med under min egen vpl. Jag skulle då inte arbeta utan någon form av beväpning i Stockholm. kanske en del av er på landet kan tänka er att jobba utan väst och kniv men i storstan gäller det att skydda sig med tanke på alla knarkare, peddofiler och människor med annan religion.
Det stora hotet är inte patienterna utan att krocka eller själv bli smittad. Kniv? Pedofiler? Och vad har religonen med yrket att göra?
Hälsar Afrodite

Anonymous

Inlägg av Anonymous » 6/4 2005 9:46

Hehehe.... :lol:
Själv drar jag upp en spruta med Celocurin.....gärna Pavulon om det finns för hand....

Anonymous

Inlägg av Anonymous » 6/4 2005 12:57

Novisen skrev:Själv brukar jag sätta på deff plattorna och ge Astrid en dj:::l om hon mopsar sig :twisted:
:mrgreen: :mrgreen:

rubberduck

Ranger???

Inlägg av rubberduck » 12/3 2006 19:49

Jag skäms....

Jag har jobbat i 13 år i Försvarsmakten och 8 av dom som sjukvårdsinstruktör... Tråkigt att en "kollega" ska skämma ut FM genom ett så korkat inlägg! Speciellt det där med "annan religion" var ju fint..

Nog en bra ide att lämna FM.... Jobb med människor kräver ett lite vidsynthet, erfarenhet och fördomsfrihet. Belasta inte ambulanssjukvården med dina ideér - du kan väl bli ordningsvakt eller väktare?

Lycka till - läs gärna ÖB:S grundsyn om människor lika värde

/ Rubberduck

Skriv svar