Lipton skrev:JOCKE: Men visst känns det som systemet kommer bli en jätteförbättring för alla parter när de fått det att funka. Jag personligen känner ju att jag kommer ha nytta av det när det tas i drift på allvar, dock misstänker jag att jag då inte längre är vårdare utan snarare patient...
För att ta upp en gammal fråga och utvärdera den efter en tids användande.
ISPASS: När det gäller kartstödet så har det nu uppdaterats så att vi själva kan söka adresser om nu inte länken mellan amb och sos funkar. Nackdelen är att det görs på en pekskärm och att försöka göra ändringar under färd är inte lätt.
Fortfarande är det bilen som flyttar sig efter kartan och inte tvärtom detta leder till många felkörningar häger/vänster.
den nya ISPASSklienten som sitter bak och är en digital journal är ingen hit. Den är för det första monterad på en 3mm tjock plåt som täcker sidorutan i dörren (mercedes) detta är vår nödutgång!! Den sitter även lagom till för att man vid en krock ska nicka den.
Det finns idag inget tangentbord kopplat till den vilket leder till att man får skriva på pekskärmen.
De saturationsvärden som överförs från mobimeden står så tätt astt det bara är en endaa rad med 9or, dvs omöjligt att utläsa.
personligen tycker jag inte att man verkar ha tänkt över andra möjligheter eller lösningar, titta bara på det med nödutgången. Det är ett dyrt, omodernt system som inte passar i våra bilar.