Hört om...

Här diskuteras allt som rör utbildning för att arbeta inom den prehospitala akutsjukvåden

Moderator: Wernvik

joakim_

Hört om...

Inlägg av joakim_ » 10/12 2006 11:26

Godförmiddag!

Vad har ni hart om Högskolan i Borås, resp GU.
Om ssk utbildningen alltså.

Jag går ut gymnasiet nu och funderar på att söka direkt till
hösten. Förmodligen räcker mitt snitt bara till Borås och
möjligen Vänersborg/trollhättan efter som de har fått så
himla hög intagning vid GU.

Vad har ni hört om dessa skolor? Ska man söka Borås eller tenta upp och satsa på GU?

MVH

J.

Lipton

Re: Hört om...

Inlägg av Lipton » 10/12 2006 14:12

HTU har jag bara hört gott om. Borås har jag inte hört något om men inbillar mig ändå att de håller god kvalitet, kan dock egentligen inte sätta fingret på varför.

SOS112
Inlägg: 102
Blev medlem: 12/3 2004 9:55
Ort: VGR

Borås e bra, men jag trivs på GU...

Inlägg av SOS112 » 20/12 2006 23:57

Häpp...

Jag läste tidigare på Borås till SSK, men kom fram till att jag inte var redo att plugga så jag jobbade i 3 år till och nu pluggar jag på GU (främst eftersom jag bor nära...)

Borås som skola var det inget fel på, de har ett något mer praktiskt synsätt på saker o ting, mer praktik än GU, bra lärare överlag (grymma lärare i anatomi o fysiologi samt i etik) Dock upplevde jag inte att jag gick på en högr utbildning det kändes snarare som en förlängning av gymnasiet.

På GU är det en tydlig fokusering mot framtida FoU arbete, då vi läser Vetenskaplig Teori o metod redan 1:a terminen (kommer i termin 4 i borås) Dock känner man att det är ett universitet med nära koppling till Sahlgrenska och det känns i allafall väldigt bra ;)

Så det är liksom upp till dig själv att lura ut vad som passar dig bäst. Nämnas bör väl att Borås Högskola vill profilera sig och bi sveriges första "proffesions universitet" vilket väl i princip innebär att man satsar på praktisk utbildning.

lycka till med valet av studieort

//PA

Användarvisningsbild
Wernvik
Moderator
Inlägg: 776
Blev medlem: 12/3 2004 21:08
Ort: Anderstorp
Kontakt:

Inlägg av Wernvik » 22/12 2006 13:29

Ska plugga lite i borås till våren. Blir kul att se hur den skilan är i jämförelse med skövde....
Johan Wernvik
Moderator
http://www.ambulansservice.se

Lipton

Inlägg av Lipton » 22/12 2006 15:53

Wernvik skrev:Ska plugga lite i borås till våren. Blir kul att se hur den skilan är i jämförelse med skövde....
Vad ska du bli nu? Bio-Med-Anal? :wink:

Användarvisningsbild
Wernvik
Moderator
Inlägg: 776
Blev medlem: 12/3 2004 21:08
Ort: Anderstorp
Kontakt:

Inlägg av Wernvik » 22/12 2006 21:24

@ Lipton

Nedå, så kul ska vi inte ha det....

Jag ska läsa lite kurser bara.
Johan Wernvik
Moderator
http://www.ambulansservice.se

Skriv svar