Jobb

Här diskuteras allt som rör utbildning för att arbeta inom den prehospitala akutsjukvåden

Moderator: Wernvik

BjörnLarsson

Jobb

Inlägg av BjörnLarsson » 10/6 2007 11:34

Jag är utbildad ambulanssjukvårdare med 40 veckors utbildning. Då man vet hur svårt det är med jobb här i Sverige så är min fråga kan man jobba i något europeiskt land med min bakgrund?
Tacksam för svar!!!

JOCKE

Inlägg av JOCKE » 10/6 2007 13:09

Kan ju inte vara så svårt att få jobb om du är ambulanssjukvårdare. Det är ju kris med personal lite överallt har jag hört. Vi har brist på både vub-ssk och amb-sjv. I alla fall till sommaren.
Senast redigerad av 1 JOCKE, redigerad totalt 11 gånger.

Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Inlägg av Niklas Karlsson » 10/6 2007 13:15

I sthlm kan det kanske vara lite bekymmer. Det finns ganska många och när någon slutar så ersätts de med en vubb ssk. Blir så svårt att lösa vakanserna om man är 50/50. Man kan ju köra 2 ssk i en bil, men inte 2 usk.
Till somrarna går det säkert, men på "min firm" har man bara anställt 8 st eller något inför sommaren. Finns redan så många som kan tänka sig att jobba mycket.

banan

Inlägg av banan » 10/6 2007 20:40

Finns jobb lite varstans , speciellt under sommaren. Ring runt.

jarno
Inlägg: 9
Blev medlem: 2/5 2006 0:49

Re: Jobb

Inlägg av jarno » 16/6 2007 22:16

BjörnLarsson skrev:Jag är utbildad ambulanssjukvårdare med 40 veckors utbildning. Då man vet hur svårt det är med jobb här i Sverige så är min fråga kan man jobba i något europeiskt land med min bakgrund?
Tacksam för svar!!!
Vart gick du din utbildning? Finns det någon utbildning i norrbotten?

Användarvisningsbild
AMBASS
Inlägg: 1395
Blev medlem: 21/3 2004 22:59
Ort: Stockholm - London

Re: Jobb

Inlägg av AMBASS » 17/6 2007 1:54

BjörnLarsson skrev:Jag är utbildad ambulanssjukvårdare med 40 veckors utbildning. Då man vet hur svårt det är med jobb här i Sverige så är min fråga kan man jobba i något europeiskt land med min bakgrund?
Tacksam för svar!!!
Hej Björn!

Pröva UK (EMT) eller försök att komma in på en EMT II eller PARAMEDIC utbildning i UK. Dessvärre är dessa (högskoleutbildningarna) idag i stor grad låsta till redan aktiva EMTs som skall upp till Paramedic. Är du usk eller syrra i botten? Har du militära träningar? Skillnaden i många (majoriteten) av EU länderna är att det är paramedics eller läkare ambulansen. De områden (ett fåtal) som har syrror i bilarna har en helt annan praxis i sina utbildningar. Norge har också paramedicutbildning.

Det finns även jobb i Sverige. Lönerna är dock värda att studera innan du kliver in i yrket. Tyvärr ligger dem i riktit i linje med utbildningstiden och ansvaret //AMBASS
Blood Will Tell

Skriv svar