Amb-sjukvårdare?

Här diskuteras allt som rör utbildning för att arbeta inom den prehospitala akutsjukvåden

Moderator: Wernvik

Chivas112
Inlägg: 2
Blev medlem: 10/1 2010 2:34

Amb-sjukvårdare?

Inlägg av Chivas112 » 10/1 2010 2:40

Hej!

Jag undrar lite angående Ambulansjukvårdare? Den utbildning som finns i Örebro, är det något att sattsa på? Har jobbat 3 år nu som uska och känner att det är dags att hitta något nytt.
Voré ju tacksam för lite tips. :lol:

amb.nisse
Inlägg: 79
Blev medlem: 7/3 2009 22:31

Re: Amb-sjukvårdare?

Inlägg av amb.nisse » 10/1 2010 15:51

kan inte uttala mig om den utbildningen. Men kan uttala mig om hur framtiden kommer se ut i ambulansen. Ska du ändå söka till högskola eller sattsa i vården, så varför inte läsa till syrra direkt och öppna flera dörrar både här i sverige och utomlands. Hade du tänkt jobba i ambulansen så gäller bara en sak läs till syrra direkt sen prehosp vubben, kommer du ändå behöva tillslut tro mig. Du kommer få bättre lön, frihet var du kan jobba, få jobb överhuvudtaget och slippa harva runt som semester/timvikarie på nån transportbil ,med sönder rostade blåljus och så har du oftast mer att säga till om som syrra, min tid som ambsjukv. upplevde jag som att igen lyssnade på mig utan jaja va tyst och jobba på du och ambulanssjukv vill man helst inte jobba med. Bättre att välje en utb som har en framtid, kan inte riktigt se ambsjukvutb ha en stark framtid i ambulansen tyvärr. Men personligen är jag inte alls emot dessa killar och tjejer inte alls men finns tydligen andra som är det, så läs till syster + vubb mitt råd iallafall...

ha de

Chivas112
Inlägg: 2
Blev medlem: 10/1 2010 2:34

Re: Amb-sjukvårdare?

Inlägg av Chivas112 » 10/1 2010 17:38

Ok,,,Tack för de svaren är sånt som jag vill veta :D
Men jag har som lite svårt att förstå varför dom kör en utbildning som inte leder nånstanns igentligen..men men

Isidor
Inlägg: 727
Blev medlem: 23/10 2007 22:57

Re: Amb-sjukvårdare?

Inlägg av Isidor » 25/4 2010 20:28

Därför att man fortfarande har möjligheten att få jobb som amb-sjv... men vem vet hur länge det varar. satsa på att läsa ssk!

Skriv svar