Sommarvikariat, värt/ovärt?

Här diskuteras allt som rör utbildning för att arbeta inom den prehospitala akutsjukvåden

Moderator: Wernvik

Sophiabroder
Inlägg: 19
Blev medlem: 20/6 2008 13:07

Sommarvikariat, värt/ovärt?

Inlägg av Sophiabroder » 2/2 2010 22:41

Så sjukt dåligt drag på nurse.se så ambulansforum får agera forum för all akutsjukvård :)

Till min fråga, står i valet och kvalet mellan ställen att ha mitt sista sommarvik som uska. Någon som jobbat på SÖS-akuten och har fördelar/nackdelar med att jobba där?

Hård arbetsbelastning, ledning, personalpolitik, arbetsuppgifter, lärorikt?

amb.nisse
Inlägg: 79
Blev medlem: 7/3 2009 22:31

Re: Sommarvikariat, värt/ovärt?

Inlägg av amb.nisse » 3/2 2010 16:01

Hård arbetsbelastning, ledning, personalpolitik, arbetsuppgifter, lärorikt?

Inte jobbat där själv men vet att de har en bra chef där som är mån om sin personal, men finns väl säkert de som tycker annorluna. Arbetsbelastningen lär vara hög, är ju en stor akutmott som ligger mitt i Stockholm.
Arbetsuppgifter lär nog vara de vanliga för en usk på akuten. Mina år som usk på en akutenmott var väldig lärorika

ha det

Jepz00r
Inlägg: 42
Blev medlem: 15/3 2007 14:33

Re: Sommarvikariat, värt/ovärt?

Inlägg av Jepz00r » 3/2 2010 17:58

Yo!

Jag jobbade i sommras som usk på danderydsakuten. Det var skitbra! Lärde mig jättemycket och som usk fick även jag göra mycket! Många blodprov blev det vilket är bra, så man har lite stickvana innan man ger sig på PVK. Det var hyfsat tryck också så man stöter på patienter i alla möjliga tillstånd vilket stärker ens "kliniska blick". Så om du har möjlighet att jobba på SÖS eller en annan akutmottagning i sthlm är det ju kanon! Tror det är svårt att hitta ett bättre sommarjobb för oss blivande syrror! =)

Lycka till!
Jeppe

Skriv svar