praktik på amb

Här diskuteras allt som rör utbildning för att arbeta inom den prehospitala akutsjukvåden

Moderator: Wernvik

peppe
Inlägg: 6
Blev medlem: 3/8 2010 4:50
Ort: STOCKHOLM

praktik på amb

Inlägg av peppe » 9/8 2010 1:56

Hej ska göra praktik på ambulans. Fick hör att de tar betalt för att ta med elever. Ngn som vet hur mkt det rör sig om?

zache
Inlägg: 24
Blev medlem: 20/9 2008 16:33

Re: praktik på amb

Inlägg av zache » 9/8 2010 11:22

Alla praktik platser tar betalt, vad jag förstår är det 1500 i veckan! iaf om du man läser till syrra, lokala avvikelser förekommer antagligen!

Användarvisningsbild
Tobbe
Inlägg: 185
Blev medlem: 20/5 2004 2:06

Re: praktik på amb

Inlägg av Tobbe » 9/8 2010 11:57

Alla tar inte betalt. Det är väl bara de privata företagen som gör det. Örebro län tar inget (=ej privat).
ssk, amb, a-hlr, phtls, sap, tco, csn, aptt, pk, msk, tsk....

Felicia90
Inlägg: 45
Blev medlem: 2/2 2010 20:41

Re: praktik på amb

Inlägg av Felicia90 » 9/8 2010 16:32

Det beror väl på om det är under utbildning. Läser du till ssk och ska göra praktik (VFU) tar dom ev. betalt. Men om det är hospitering som man kan kalla det, genom ditt jobb för att du är intresserad av det, tar dom nog inte betalt. Det beror ju självklart på hur länge du ska praktisera också. Men som fastanställd brukar man få hospitera på annan avdelning eller verksamhet och t.o.m. få betalt för det. Inom VG regionen som jag arbetar som uska får man 2 dagar om året hospitera på annat ställe och får betalt. Fråga din chef om du är uska på sjukhus.

Ha så roligt! =) Det var superkul när jag praktisera i ambulansen.

Skriv svar