Ambulanssjukvården i Europa

Här kan registrerade användare annonsera efter jobb alternativt erbjuda jobb.

Moderator: webmaster

Användarvisningsbild
AMBASS
Inlägg: 1395
Blev medlem: 21/3 2004 22:59
Ort: Stockholm - London

Ambulanssjukvården i Europa

Inlägg av AMBASS » 26/5 2004 10:43

Hej! Jag är lite nyfiken på hur arbetsmarknaden för ambulansfolk ser ut i Europa. Är det någon som arbetat i annat land utanför norden och vilka erfarenheter har ni av den tiden?
Blood Will Tell

JOCWLA
Inlägg: 40
Blev medlem: 29/6 2004 3:32
Ort: Phoenix, AZ, USA

Inlägg av JOCWLA » 29/6 2004 3:38

Hej,

Vet inte hur det ser ut pa arbetsmarknaden i Europa. Jag kan bara dela med mig av erfarenheter fran USA. Har ar det ett stort behov pa sjukvards personal. Jobbar sjalv som ssk pa helikopter i Arizona. Foretaget som jag jobbar for gor ca 700 flygningar varje manad. Vi flyger SSK och "paramedic". Sjalv sa anser jag att jag har det basta jobbet som man kan ha som ssk. De flesta av vara flygningar ar transporter mellan olika sjukhus, men gor en hel del "scene" calls. Sjalv sa undrar jag hur mycket man anvander sig av helikopter i Sverige som ambulans.

Anonymous

Jobb i USA

Inlägg av Anonymous » 14/3 2005 10:18

Hej !

Vet någon hur ska man gå tillväga för att bli behörig att jobba inom ambulanssjukvården i USA ? Har man någon nytta av att vara ex ssk i sverige ?

Användarvisningsbild
AMBASS
Inlägg: 1395
Blev medlem: 21/3 2004 22:59
Ort: Stockholm - London

Re: Jobb i USA

Inlägg av AMBASS » 19/3 2005 12:00

Jompa skrev:Hej !

Vet någon hur ska man gå tillväga för att bli behörig att jobba inom ambulanssjukvården i USA ? Har man någon nytta av att vara ex ssk i sverige ?
Hello!

Du har stor nytta av att vara svensk ssk. Det finns även en god grund då vårdyrken är s.k. prioriterade yrkesgrupper. Den svenska ssk utbildningen håller bra standard utanför våra gränser. Jag skulle råda dig att kontakta någon på detta forum som är i USA just nu!
Blood Will Tell

Skriv svar