Jobberbjudande i Sudan

Här kan registrerade användare annonsera efter jobb alternativt erbjuda jobb.

Moderator: webmaster

Abu Metin

Jobberbjudande i Sudan

Inlägg av Abu Metin » 30/7 2007 19:38

Hej,

jag heter Andreas Ahnlund och har precis registrerat mig på detta forum. Har arbetat utomlands i flera år inom oljeindustrin. Studerar nu till ssk i Sverige.

En kollega till mig har frågat om jag kan fixa fram erfarna "paramedics" till ett oljebolag som verkar i Sudan.

Behöver ca 4 st personer, starttid ej ännu bestämd, men regnperiod just nu fram till november cirka så inte akut.

Har inte så mkt fakta ännu, men lönen kommer att ligga på mellan 400-500 USD per dag. Troligen två månader på, två av.

Ni som är intresserade vänligen skicka era CV:n på ENGELSKA till min email adress: andreasahnlund@hotmail.com

Tidigare utlandstjänst ser jag nästan som ett krav, men andra kvalifikationer kan överväga den erfarenheten.

Har i dagsläget ingen möjlighet att ge mer information.

Med vänlig hälsning,
Andreas

banan

Inlägg av banan » 31/7 2007 9:39

Varför slutar man inom oljeindustrin och går till ett lågavlönat yrke?

Lipton

Inlägg av Lipton » 31/7 2007 10:43

banan skrev:Varför slutar man inom oljeindustrin och går till ett lågavlönat yrke?
Varför börjar man inom ett lågavlönat yrke? Lönen är inte allt, tyvärr.... :?

Användarvisningsbild
AMBASS
Inlägg: 1395
Blev medlem: 21/3 2004 22:59
Ort: Stockholm - London

Re: Jobberbjudande i Sudan

Inlägg av AMBASS » 31/7 2007 11:10

Abu Metin skrev:Hej,

jag heter Andreas Ahnlund och har precis registrerat mig på detta forum. Har arbetat utomlands i flera år inom oljeindustrin. Studerar nu till ssk i Sverige.

En kollega till mig har frågat om jag kan fixa fram erfarna "paramedics" till ett oljebolag som verkar i Sudan.

Behöver ca 4 st personer, starttid ej ännu bestämd, men regnperiod just nu fram till november cirka så inte akut.

Har inte så mkt fakta ännu, men lönen kommer att ligga på mellan 400-500 USD per dag. Troligen två månader på, två av.

Ni som är intresserade vänligen skicka era CV:n på ENGELSKA till min email adress: andreasahnlund@hotmail.com

Tidigare utlandstjänst ser jag nästan som ett krav, men andra kvalifikationer kan överväga den erfarenheten.

Har i dagsläget ingen möjlighet att ge mer information.

Med vänlig hälsning,
Andreas
Hej Andreas!

Värdefull information. Dessvärre finns det inte så många erfarna paramedics i Sverige, då vi i landet inte har denna form av utbildning eller tjänstegrad. Det finns dock flera internationella organisationer som du skulle kunna kontakta. De paramedic som jag kommit i kontakt med i Sverige är på uppdrag och tjänar bra pengar, så er idé är bra och kommer säkerligen lyckas. Det finns ett fåtal paramedics på detta forum, så slå iväg ett mail till dem.

Gör en kravspec om inte er uppdragsgivare redan gjort en sådan. Vilka nivåer vill de ha. Vad betalar dem för utom ersättningen? Försäkringar? Efterlevandeskydd? Det finns också privata försäkringar för operativa paramedic, men dessa är av naturliga skäl dyra. Är det en "grön" paramedic så kanske ni ska fiska lite via de militära näten eller bland alla de "operativa" som har både "grön" och vit/röd skolning. Min erfarenhet är att god militär träning har ett högt meritvärde.

Är det ett uppdrag direkt för kunds räkning? Eller är det en underleverantör?

LYCKA TILL!

((AMBASS))
Blood Will Tell

JOCKE

Inlägg av JOCKE » 31/7 2007 11:12

Nämen va fint att AMBASS kunde flika in med lite paramedicprat även i denna tråden...

Användarvisningsbild
AMBASS
Inlägg: 1395
Blev medlem: 21/3 2004 22:59
Ort: Stockholm - London

Inlägg av AMBASS » 31/7 2007 11:14

Lipton skrev:
banan skrev:Varför slutar man inom oljeindustrin och går till ett lågavlönat yrke?
Varför börjar man inom ett lågavlönat yrke? Lönen är inte allt, tyvärr.... :?
Lipton!

Kära kamrat på prehosp stigen! En paramedic i utlandstjänst är då inte lågavlönad. Även oljeindustrin nyttjar paramedic och akutvårdsinriktad personal och detta betalar sig ofta mycket väl. Å andra sidan krävs ju en hel del. Talade just med en para-mate i mellanöstern som kvitterat ut en ansenlig summa efter tre månader i ökendammet. Troligen skulle hon ha lite ledigt nu. Hennes bankman lär inte sörja :D .

Må väl Lipton....

((AMBASS))
Blood Will Tell

Abu Metin

Sudan

Inlägg av Abu Metin » 31/7 2007 15:17

Tack för er respons !

Kanske använde mig av fel term när jag använde mig av begreppet "paramedic".

Det vi söker är en (ca fyra) "ambulansgubbe" motsv som har en gedigen erfarenhet av akutsjukvård. Sedan om denna "gubbe" är anestesi-syrra, uska med ambulanserfarenhet, militär sjukvårdare med gedigen utb etc är kanske inte lika viktigt.

Kommer att vara baserade på olika camper, helikopter finns att flyga patienter till sjukhus.

Försäkring och allt annat är ordnat runt om.

Mvh Andreas

ps för övrigt så är pengar verkligen inte allt...... ds

Användarvisningsbild
AMBASS
Inlägg: 1395
Blev medlem: 21/3 2004 22:59
Ort: Stockholm - London

Re: Sudan

Inlägg av AMBASS » 31/7 2007 21:37

Abu Metin skrev:Tack för er respons !

Kanske använde mig av fel term när jag använde mig av begreppet "paramedic".

Det vi söker är en (ca fyra) "ambulansgubbe" motsv som har en gedigen erfarenhet av akutsjukvård. Sedan om denna "gubbe" är anestesi-syrra, uska med ambulanserfarenhet, militär sjukvårdare med gedigen utb etc är kanske inte lika viktigt.

Kommer att vara baserade på olika camper, helikopter finns att flyga patienter till sjukhus.

Försäkring och allt annat är ordnat runt om.

Mvh Andreas

ps för övrigt så är pengar verkligen inte allt...... ds
Hej Andreas!

Då får man passa på att ønska er lycka till. Det ni søker ær således en "medic" (sjukvårdare).

Hur ær det med språkfærdigheter och dyl? Vilka krav stæller er uppdragsgivare avseende fysik? Vad ingår i arbetet? Ær det ett assisterande arbete eller sjælvstændigt.

((AMBASS))
Blood Will Tell

Lipton

Re: Sudan

Inlägg av Lipton » 2/8 2007 9:51

AMBASS: Jag vet att man kan tjäna gott med pengar på att jobba på andra platser i världen där penetrerande trauma är en något vanligare orsak till sjukvårdsbesök än här hemma. Jag vet också att man då inte behöver vara paramedic utan kan i princip jobba som vad som helst eftersom till och med en sekreterare torde ha någon form av risktilläg på sin lön.
Dock var det inte det diskussionen gällde utan frågan var varför man slutar på ett jobb inom oljeindustrin för att läsa till sjuksköterska, och då är svaret tyvärr att lönen inte är allt. Därmed inte sagt att man för den sakens skulle inte vill ha så hög lön som möjligt.

Skriv svar