Jobb

Här kan registrerade användare annonsera efter jobb alternativt erbjuda jobb.

Moderator: webmaster

Gäst

Jobb

Inlägg av Gäst » 29/3 2004 15:43

Är det någon som vet hur arbetsmarknaden ser ut i Stockholm för en Amb Sjukvårdare? Funderar på att flytta dit.

Användarvisningsbild
AMBASS
Inlägg: 1395
Blev medlem: 21/3 2004 22:59
Ort: Stockholm - London

Visst finns det jobb!!!

Inlägg av AMBASS » 31/3 2004 11:54

Det finns stora möjligheter av allt att döma att få arbete i Stockholm! Just nu pågår dock upphandlingen av AMNBULANSSJUKVÅRDEN varför man hos företagen kanske är lite oroliga för framtiden. Mitt tips är att du kontaktar nedanstående:

-AISAB
-SAMARITEN
-FALCK
-ULFAB (kanske kommer in på Stockholms marknaden)

Du kan också kontakta CAK på Stockholms Läns Landsting för att förlja upphandlingen och få snabba besked om vilka som skall driva verksamheten vidare.

//LYCKA TILL OCH VÄLKOMMEN TILL STOCKHOLM
Blood Will Tell

Anonymous

Re: Visst finns det jobb!!!

Inlägg av Anonymous » 13/5 2004 20:05

AMBASS skrev:Det finns stora möjligheter av allt att döma att få arbete i Stockholm! Just nu pågår dock upphandlingen av AMNBULANSSJUKVÅRDEN varför man hos företagen kanske är lite oroliga för framtiden. Mitt tips är att du kontaktar nedanstående:

-AISAB
-SAMARITEN
-FALCK
-ULFAB (kanske kommer in på Stockholms marknaden)

Du kan också kontakta CAK på Stockholms Läns Landsting för att förlja upphandlingen och få snabba besked om vilka som skall driva verksamheten vidare.

//LYCKA TILL OCH VÄLKOMMEN TILL STOCKHOLM
Du glömde Södertörns brandförsvars förbund

Anonymous

Jobb i Sthlm

Inlägg av Anonymous » 13/5 2004 20:12

Ambass.. Du glömde ....
Södertörns Brandförsvarsförbund.
Ett bolag jag är mycket nöjd med och hoppas kommer att stanna.

Ambulans sjukvårdare kommer det att behövas ett tag till framöver, men för att garantera sig ett jobb i framtiden inom yrket, rekomenderar jag plugga vidare.
Lycka till :) Eva

Användarvisningsbild
AMBASS
Inlägg: 1395
Blev medlem: 21/3 2004 22:59
Ort: Stockholm - London

Re: Visst finns det jobb!!!

Inlägg av AMBASS » 21/5 2004 11:29

Du glömde Södertörns brandförsvars förbund[/quote]

SORRY, det stämmer...
Blood Will Tell

Anonymous

Inlägg av Anonymous » 24/1 2005 17:43

södertörnsbrandförsvarsförbund har inte dom slutat med ambulans

Användarvisningsbild
Wernvik
Moderator
Inlägg: 776
Blev medlem: 12/3 2004 21:08
Ort: Anderstorp
Kontakt:

Moderering

Inlägg av Wernvik » 24/1 2005 21:19

Ämnet flyttad till rätt kategori.
Johan Wernvik
Moderator
http://www.ambulansservice.se

Sjuksköterskan

Inlägg av Sjuksköterskan » 1/3 2005 22:43

AMBASS: Skämtar du eller?!! Goda möjligheter för ambsjv att få jobb i Stockholm?! Har det undgått dej att mer än 40 ambsjv fått kicken enbart från AISAB nyligen? Sluta vilseled!!

Anonymous

mörkt är ordet

Inlägg av Anonymous » 8/3 2005 23:04

Att få jobb som ambsjukv i Sverige är på det stora hela mycket svårt. Län efter län gör sig av med ambsjukv i ambulanserna, de som finns får köra mer sjuktransport. En naturlig följd av en lång omorganisation och högre kvalitets krav, som alla har vetat om, även de mest bistra och negativa inom branchen.

Ni som går i studietankar på ambulansyrket skaffa er en utbildning som håller livet ut oavsett om ni vill jobba med ambulanen hela livet eller byta karriär, skaffa er bredden OCH spetsen. Använd ditt studiemedel på det effektivaste sätte ocg se på nedanstående råd som en investering som håller i alla väder. Under resans gång kommer Du upptäcka fördelarna med detta och få se fantastiskt intressanta och lärorika arpetsplatser inom våra sjukhus som Du annars aldrig skulle ha lagt märke till. Det är erfarenhet som man har nytta av när man sedan jobbar prehospitalt.

Så jag har bara följande råd.....

- Läs omvårdnadsprogrammet, få högskolebehörighet
- Jobba och skaffa lite erfarenhet av sjukvård
- Läs Ssk utb
- Jobba något år
- Gå ambulans Vub (Tror den ska bli 2-årig?, ska kolla det mer)
- Välkommen till ett roligt yrke där man har mycket goda chanser till anställning.

P:S Glöm inte att skaffa dig en god fysisk status, så ryggen håller många år och finslipa dina färdigheter i bilkörning, så Du blir ett bra föredömme i trafiken.

Anonymous

Re: Jobb

Inlägg av Anonymous » 29/3 2005 4:35

Anonymous skrev:Är det någon som vet hur arbetsmarknaden ser ut i Stockholm för en Amb Sjukvårdare? Funderar på att flytta dit.
:shock: Den information jag fått är att det är tufft för ambulanssjukvårdare. Man skall dessutom gå en kurs hos arbetsgivaren eller inneha ett certifikat!?!? -Vad är detta för certifikat? -Någon som kan berätta? :shock:

Anonymous

Inlägg av Anonymous » 29/3 2005 9:20

Behovet av sjukvårdare är ett långsiktigt problem i dagens läge.
Få utbildningsorter och stor efterfrågan.

Lipton

Inlägg av Lipton » 1/4 2005 22:39

syjunta skrev:Behovet av sjukvårdare är ett långsiktigt problem i dagens läge.
Få utbildningsorter och stor efterfrågan.
Hur menar du nu? Jag trodde det var tvärtom, många utbildningar men ingen efterfrågan, eller?

Anonymous

Re: Jobb

Inlägg av Anonymous » 4/4 2005 18:34

Anonymous skrev:Är det någon som vet hur arbetsmarknaden ser ut i Stockholm för en Amb Sjukvårdare? Funderar på att flytta dit.
Utan certifikatet från CAK kan du glömma arbete om de inte går med på att ge dig dispens. Nu har jag hört att det inte finns så mycket arbeten efter det att AISAB fick säga upp folk. Skall du arbeta i Stockholm så skall du söka på FALCK. De är stora och har ordning och reda. Jag vet att ett taxibolag som också har lättambulanser och akutambulanser sökte folk för ett tag sedan. Är du undersköterska i grunden så underlättar det betydligt. Många har också sjuksköterskor men det kommer alltid att behövas undersköterskor. Svårigheten blir att hitta boende.
Hälsningar från en f. d. Undersköterska med ambulanscertifikat för Stockholms län.

Anonymous

Inlägg av Anonymous » 5/4 2005 7:23

Lipton skrev: Hur menar du nu? Jag trodde det var tvärtom, många utbildningar men ingen efterfrågan, eller?
Nej , dom få som finns täcker inte kommande behov. Många av dom gamla rävarna slutar inom snar framtid, och då blir det som vanligt. Personalbrist.

Skriv svar