Köpes: Ryggsäck

Här kan registrerade användare annonsera om försäljning och köp av allt som rör den prehospitala akutsjukvården

Moderator: Wernvik

Skriv svar
magill
Inlägg: 265
Blev medlem: 11/9 2005 20:38
Ort: Norrköping
Kontakt:

Köpes: Ryggsäck

Inlägg av magill » 1/1 2007 15:47

Hej!

Snart är våren och sommaren här och då hoppas jag på lite jobb!

Förra säsongen genomlevdes med ett Emergo-bälte, men denna säsong önskar jag mig en ryggsäck!

Har du en bra ryggsäck att sälja? Något i stil med Flexiväska från IM-medico, BATLS-väskan från Ferno, etc etc - så vet du ungefär vad jag menar i storlek. Märke är ovesäntligt, bara den är lagom stor!

Nytt/begagnat spelar ingen roll. Det är frågan om pris som avgör.

PM:a mig!

(Ja, jag har kollat på både Ferno och IM´s hemsidor, men priset avskräcker mig lite :roll: )

Skulle du råka ha en BT-manschett över så blir jag inte ledsen heller :wink:

magill
Inlägg: 265
Blev medlem: 11/9 2005 20:38
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av magill » 6/3 2007 14:28

Äntligen en förklarande bild..

Bild

Bild

Nåt i den här storleken!

lukas1
Inlägg: 158
Blev medlem: 29/4 2004 13:11

Inlägg av lukas1 » 7/3 2007 9:23

En fråga som dyker upp då dena förfrågan läses är, tillhandahåller inte era arbetsgivare adekvat utrustning täckande era behov?

I platsannonser i de mest varierande brancher kräver arbetsgivare att sökand skall använda sin egen bil i jobbet, använda sin privata dator mm mm.

I förlängningen av detta resonemang förvånas jag ofta av hur personal på vårdcentraler od använder sina privata kläder på jobbet. Detta med tanke på de alltmer svårbehandlade smittor som florerar. Ska ambulanspersonal nu behöva använda privat utrustning i sitt värv

magill
Inlägg: 265
Blev medlem: 11/9 2005 20:38
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av magill » 7/3 2007 13:33

Jag kan tycka att arbetsgivaren ska ställa upp med all form av utrustning man behöver för jobbet, till exempel arbetskläder och skyddsskor om detta krävs för jobbet. Dock är det ju inte alltid så. Inom kommunal omsorg är det ofta så att man använder sina egna kläder och dessutom saknas ofta möjlighet att tvätta på jobbet = man tar med sig kräksjukan hem eller dit.

Jag vill köpa en ryggsäck för eget bruk. Detta därför att jag åker på läger, resor, konserter, festivaler, osv osv erbjuder första hjälpen. Så då är jag min alldeles egna arbetsgivare och får stå för allt själv. Då jag oftast gör det helt idéellt vill jag inte lägga ut allt för mycket pengar på det, så därför letar jag begagnat.

Zilversurfarn

angående väskan

Inlägg av Zilversurfarn » 26/5 2007 9:40

Vill varmt rekommendera "skadebutiken.se", schyssta priser, bra service och snabba leveranser!

De har mängder av bra sjukvårdsprodukter. De har fyra olika väskor bland annat just "Flexibag" som du letade efter.
http://www.skadebutiken.se/index.php?cat_id=30.

Tror de säljer mest sporttejper och lindor till idrottsföreningar men de har även mkt sårvårdsprodukter.

magill
Inlägg: 265
Blev medlem: 11/9 2005 20:38
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av magill » 26/5 2007 18:08

Tack för tipset! Roligt nog så beställde jag en väska därifrån så sent som igår eftermiddag (25:e), dvs dagen innan. Så nu får jag se hur snabbt och lätt det går! =) Jag behöver den till lördag, så jag sitter på nålar just nu... Priset var i vilket fall det bästa jag kunde hitta på nätet. Andra jag ringde till tar betydligt mer - uppåt dryga 3000:- spänn + frakt, medan skadebutiken tar 2500 inklusive frakt.

IM-medico säljer inte längre till privatpersoner sa de när jag ringde. Mycket tråkigt. :(

EDIT: Väskan kom inom 4-5 dagar (pga att färgen jag beställde inte fanns i lager) och det funkade kanon med skadebutiken.se - trevligt bemötande av dem och bra pris! Kan rekommenderas.

Skriv svar