Hur vanligt är det?

Här diskuteras allt som rör ETISKA frågeställningar samt ställningstagande för ambulanspersonal i olika lägen när det gäller på liv & död.

Moderator: ambus

Skriv svar
undraren

Hur vanligt är det?

Inlägg av undraren » 25/7 2009 13:20

En fråga som jag länge funderat på och tänkte fråga er som jobbar just innom ambulansen är.

* Hur ofta i ert arbete träffar ni pasienter som är
rädda och inte vill följa med i ambulansen?

* Är det vanligt eller ovanligt?

* Och hur hanterar ni situationen?

Bara en undran från den som undrar om jag är den ende i hela värden som är rädd för ambulansen.

jag vill gärna höra era tankar men snälla jag vill inte bli på flugen med hårda ord och kommentarer även om jag vet att många här på forumet som kan hetta till i många fall.

Väl möt! :roll:

Användarvisningsbild
Gosta
Inlägg: 237
Blev medlem: 24/8 2005 17:43
Ort: Sydney

Inlägg av Gosta » 26/7 2009 1:52

Hej Undraren,
Jag måste nog säga att de flesta som verkligen behöver en ambulans nog upplever någon nivå av rädsla, men i dessa fall brukar ambulansens personal och ambulansen vara någonting som hjälper. Jag tror att många är rädda för situationer som kräver ambulans.
Sedan är det ju möjligt att ambulansens närvaro kan tjäna som en påminnelse om någonting man vill förneka eller glömma. I såfall kan ju ambulansen tjäna som någonting man kan fokusera sin rädsla på.

Rädsla är en del av det vi arbetar med. Rädsla kan vara ett resultat av en åkomma, och kan samtitigt orsaka eller göra en åkomma värre. Vi brukar försöka bemöta varje patient på ett individuellt och lugnande sätt och erbjuda den behandling som krävs för tillfället.

Hoppas allt är väl och att du inte behöver någon ambulans alltför snart.
Hälsningar,
Gösta
Intensive Care Paramedic
Public Health Officer

Health is a state of complete physical, mental and social well-being and not merely the absence of disease or infirmity.

asad122
Inlägg: 1
Blev medlem: 13/11 2014 8:59

Re: Hur vanligt är det?

Inlägg av asad122 » 13/11 2014 9:08

En fråga som jag länge funderat på och tänkte fråga er som jobbar just innom ambulansen är.

* Hur ofta i ert arbete träffar ni pasienter som är
rädda och inte vill följa med i ambulansen?

* Är det vanligt eller ovanligt?

* Och hur hanterar ni situationen?

____________________
noor
Our excellent online 1z0-599 practice test training programs will lead you to success in the wikipedia We also offer latest Swiss Federal Institute of Technology Zurich and HITACHI with 100% success guarantee. Our selftestengine is rare in IT MICROSOFT

Skriv svar