Djurambulans i Skåne? (måste ses)

Här diskuteras allt som rör ETISKA frågeställningar samt ställningstagande för ambulanspersonal i olika lägen när det gäller på liv & död.

Moderator: ambus

Skriv svar
skåneSSK
Inlägg: 21
Blev medlem: 22/2 2006 19:44

Djurambulans i Skåne? (måste ses)

Inlägg av skåneSSK » 22/3 2010 0:09

Hur går tankarna i ambulanssverige om detta lite annorlunda omhändertagande?

http://hd.se/lokalt/helsingborg/2010/03 ... -splittra/

Jepz00r
Inlägg: 42
Blev medlem: 15/3 2007 14:33

Re: Djurambulans i Skåne? (måste ses)

Inlägg av Jepz00r » 25/3 2010 20:34

skåneSSK skrev:Hur går tankarna i ambulanssverige om detta lite annorlunda omhändertagande?

http://hd.se/lokalt/helsingborg/2010/03 ... -splittra/

hehe, jag tycker det var lite roligt agerande från ambulanspersonelen. Jag köper dock argumentet att de arbetade förebyggande för att minska olycksrisken för andra trafikanter. Själv hade jag inte gjort något åt det. Kanske tagit en sväng förbi efter uppdraget var slutfört.

Användarvisningsbild
Glock 18C
Inlägg: 218
Blev medlem: 27/7 2006 0:06

Re: Djurambulans i Skåne? (måste ses)

Inlägg av Glock 18C » 26/3 2010 11:00

Hund i ambulans kan splittra personalens uppmärksamhet???

Ja, man ägnar säkert en hund mer uppmärksamhet än en patient och en nyfödd. :roll:

Mycket tjafs för ingenting. Tycker inte att det gjorde nåt att de plockade upp hunden. Det var ju inte en livshotande situation de hade i sjukhytten, direkt. Dels hade de kollat med patienten först om det var ok, dels minskade de olycksrisken och gjorde en ekonomiskt försvarbar insats också med tanke på att hundar är rätt dyra i inköp. Här fick de ju en hund gratis :mrgreen:

En sån här grej delar alltid upp folk i två läger: de som anser att personalen gjorde fel och de som anser att de gjorde rätt - med allmän smutskastning hit och dit som följd.

Ingen dog eller tog skada! Big deal!
Takmonterade kulsprutor är alltid mer effektiva än blåljus och sirener

Isidor
Inlägg: 727
Blev medlem: 23/10 2007 22:57

Re: Djurambulans i Skåne? (måste ses)

Inlägg av Isidor » 25/4 2010 21:02

Sen kan man ju alltid diskutera hur lämpligt det är att ha djur i en ambulans...

Skriv svar