Ambulansläkare

Här diskuteras ledarskap

Moderator: ambus

Swedman

Ambulansläkare

Inlägg av Swedman » 6/5 2006 1:03

De som entreprenörer inom ambulanssjukvården i Stockholm har till dags datum använt sig av ett monopoliserat ambulansläkeri sanktionerat av södersjukhuset, efter senaste upphandlingen bildades ett egennyttigt företag bestäende av ambulansläkare i symbios.

Falck valde snabbt en egen väg med en indivudell kraft fokuserad till den specifika entreprenören.

Återstående var 3 entreprenörer som skulle samsas med dessa kompetenta anestesiologer med full tid på prehospital resp sluten verksamhet med föga tid för delegeringssamtal... förlitandes i självsäkerhet på SLAS gällandes erkännanden av utomlänsordinationer..

Sirius har sedan en tid tillbaka precis som falck en specifik ambulansläkarfunktion, vilket jag anser krävs för en professionell utvecklande ambulansverksamhet..

Det ultimata i all verksamhet är kommuniktion, självinsikt, gruppdynmik, initiativ/effektivitet, ansavar, lojalitet, helhetssyn, samspel.......

Min vision av en framtida ambulansverksamhet är icke lobbyism praakriserande samfund av ambulansläkeri utan.. Pigga ambitiösa krafter intresserade av vidareutveckling av ambulanssjukvården i Stockholm och övriga landet....

Tack för mig

Användarvisningsbild
AMBASS
Inlägg: 1395
Blev medlem: 21/3 2004 22:59
Ort: Stockholm - London

Inlägg av AMBASS » 6/5 2006 9:40

Cheers Swedman!

Bra att du lyfter denn fråga. Det finns flera värden i att företagen själva har möjlighet att välja och rekrytera sin egen ambulansläkare. //AMBASS
Blood Will Tell

Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Inlägg av Niklas Karlsson » 3/6 2006 17:17

Absolut AMBASS.

Det ska finnas en läkare som finns i verksamheten några eftermiddag i veckan så man kan gå in och prata. Det skulle ambulansverksamheten vinna mycket på!

Skriv svar