Ambulans i region skåne Falck resp. Sirius

Här diskuteras ledarskap

Moderator: ambus

ambulans21
Inlägg: 1
Blev medlem: 9/12 2010 1:25

Ambulans i region skåne Falck resp. Sirius

Inlägg av ambulans21 » 10/12 2010 16:43

Hejsan!
har tidigare arbetat som ambulanssjukvårdare, just nu arbetar jag sedan 1½år tillbaka som undersköterska på anestesi på Sahlgrenska.
Till nästa år kommer bosätta mig Malmö.
Satt och surfa runt häromdagen och kika efter jobb och fick syn på att man sökte ambulanssjukvårdare i Skåne vilket fick mig att längta ut till den prehospitala verksamheten igen så jag skicka lite förfrågningar till både Falck och Sirius. Hos Sirius fanns där faktiskt möjlighet till tillsvidare anställning om mina kvalifikationerna stämde överens vad dom ville ha.

Nu undrar jag om här är någon här som arbetar på ambulans i Skåne och kan berätta lite om hur det är?

Dels att arbeta för Falck resp. Sirius.

Går en del rykten om organisationerna dels det UG haft uppe om Falck sen nu skall UG som jag förstår det även ta upp ett ärende med Sirius och sen är där ett ärende som DO tydligen driver mot Sirius om jag fått rätt information till mig.
Har ju försökt höra mig för vill ju varken arbeta för ett företag som kör slut på sin personal och har för dålig utrustning i sina bilar och inte för något som särbehandlar personal och personer heller.

Så all tänkbar information från anställda inom ambulanssjukvården inom region skåne mottages med öppen famn. Vill ni inte skriva så här direkt så skicka ett PM.

Är intresserad av allt, Bilar, stationer, chefer mm...

/Stefan
/S.O

Isidor
Inlägg: 727
Blev medlem: 23/10 2007 22:57

Re: Ambulans i region skåne Falck resp. Sirius

Inlägg av Isidor » 11/12 2010 15:41

Jag tycker inte du ska lite för mycket på rykten. Jag har erfarenhet från båda arbetsgivarna och kan väl säga att de har för- och nackdelar bägge två. Man ska inte glömma att de båda är privata företag som vill gå med vinst och det sätter spår.

Skriv svar