Debatten om forumet

Här diskuteras och redogörs för hur Ambulansforum som Community fungerar
syrran

Debatten om forumet

Inlägg av syrran » 18/9 2006 23:39

stängd tråd ?

Du hänvisar till : http://susning.nu/Netikett

och : http://www.jonasweb.nu/sidor/internet/netikett.html

Då skulle jag vilja fråga ... vart i dessa texter finner du att jag har brytit mot dessa regler?

Jag vill dessutom fråga om debatten som har varit ... det finns en person kallad sjuksköterskan. Denne har använt dessa formuleringar:

citat ! "Syrran: Tror du skulle passa bättre som SSK på en psykavdelning. Där får du samtala och "puffa kudde" hela dagarna."



( En klart underton och en diskriminerande person som uttalar ett nedlåtande angående psykpatienterna. Sjuksköterskan trots utbildning uttalar nedlåtande att där samtalar man och puffar man kuddar. Här finns stor anledning att tro att sjuksköterskan skulle ha behövt genomgått ett personligt lämplighetstest innan denne har blivit antagen till utbildningen. Detta är oerhört kränkande gentemot psykiatrin. Att detta inte har blivit moderetat visar på forumets auktoritet.

Nästa utlåtande:

Att som syrran jollrar om, talatala, gulla osv funkar inte bra hos denna patientkategori, man måste handla! Förövrigt är det väl självklart att SSK + VUB är bättre förberedda för sådana uppgifter.

Här visar sjuksköterskan sin tydliga brist på social kompetens. Vad den beror på får läsarna själva avgöra . Sjuksköterskan beskyller andra för att "gulla" med patienterna. Detta får man ju se som högst projjicerande. Att beskylla andra med sådant blir som att säga "genom andra känner man sig själv" . Jag har aldrig "gullat " med en patient.. jag har med största respekt tagit hand om alla som har ringt efter ambulans och behandlag dessa därefter , Här är det punkt ! Eftersom sjuksköterskan har detta i sitt verbala uttryck och i mångt och mening verkar mena vad denne säger så är detta högst tragistkt för de patienter sjuksköterskan har med och göra. Men det ger ännu mer kraft åt vad jag menar att man ska ha personliga intervjuer som sorterar bort sådana som sjuksköterskan. För dessa har inte i vården att göra !!

Det visar på ännu en sak..... forumet klarar inte av att moderera bort sådana inlägg. Vad detta beror på har jag ingen aning om. Men att inbördes beundran föreligger måste ju tas i beaktande !!

peder
Inlägg: 357
Blev medlem: 31/7 2004 22:28

Inlägg av peder » 18/9 2006 23:53

syrran skrev:stängd tråd ?

Du hänvisar till : http://susning.nu/Netikett

och : http://www.jonasweb.nu/sidor/internet/netikett.html

Då skulle jag vilja fråga ... vart i dessa texter finner du att jag har brytit mot dessa regler?

Jag vill dessutom fråga om debatten som har varit ... det finns en person kallad sjuksköterskan. Denne har använt dessa formuleringar:

citat ! "Syrran: Tror du skulle passa bättre som SSK på en psykavdelning. Där får du samtala och "puffa kudde" hela dagarna."



( En klart underton och en diskriminerande person som uttalar ett nedlåtande angående psykpatienterna. Sjuksköterskan trots utbildning uttalar nedlåtande att där samtalar man och puffar man kuddar. Här finns stor anledning att tro att sjuksköterskan skulle ha behövt genomgått ett personligt lämplighetstest innan denne har blivit antagen till utbildningen. Detta är oerhört kränkande gentemot psykiatrin. Att detta inte har blivit moderetat visar på forumets auktoritet.

Nästa utlåtande:

Att som syrran jollrar om, talatala, gulla osv funkar inte bra hos denna patientkategori, man måste handla! Förövrigt är det väl självklart att SSK + VUB är bättre förberedda för sådana uppgifter.

Här visar sjuksköterskan sin tydliga brist på social kompetens. Vad den beror på får läsarna själva avgöra . Sjuksköterskan beskyller andra för att "gulla" med patienterna. Detta får man ju se som högst projjicerande. Att beskylla andra med sådant blir som att säga "genom andra känner man sig själv" . Jag har aldrig "gullat " med en patient.. jag har med största respekt tagit hand om alla som har ringt efter ambulans och behandlag dessa därefter , Här är det punkt ! Eftersom sjuksköterskan har detta i sitt verbala uttryck och i mångt och mening verkar mena vad denne säger så är detta högst tragistkt för de patienter sjuksköterskan har med och göra. Men det ger ännu mer kraft åt vad jag menar att man ska ha personliga intervjuer som sorterar bort sådana som sjuksköterskan. För dessa har inte i vården att göra !!

Det visar på ännu en sak..... forumet klarar inte av att moderera bort sådana inlägg. Vad detta beror på har jag ingen aning om. Men att inbördes beundran föreligger måste ju tas i beaktande !!
Det är ganska ironiskt att du angriper problemet med personangrepp på forumet med....hmmm, hur ska jag säga... lite mer personangrepp....
Den friske har många önskningar, den sjuke bara en.

syrran

Inlägg av syrran » 19/9 2006 0:09

peder skrev:
syrran skrev:stängd tråd ?

Du hänvisar till : http://susning.nu/Netikett

och : http://www.jonasweb.nu/sidor/internet/netikett.html

Då skulle jag vilja fråga ... vart i dessa texter finner du att jag har brytit mot dessa regler?

Jag vill dessutom fråga om debatten som har varit ... det finns en person kallad sjuksköterskan. Denne har använt dessa formuleringar:

citat ! "Syrran: Tror du skulle passa bättre som SSK på en psykavdelning. Där får du samtala och "puffa kudde" hela dagarna."



( En klart underton och en diskriminerande person som uttalar ett nedlåtande angående psykpatienterna. Sjuksköterskan trots utbildning uttalar nedlåtande att där samtalar man och puffar man kuddar. Här finns stor anledning att tro att sjuksköterskan skulle ha behövt genomgått ett personligt lämplighetstest innan denne har blivit antagen till utbildningen. Detta är oerhört kränkande gentemot psykiatrin. Att detta inte har blivit moderetat visar på forumets auktoritet.

Nästa utlåtande:

Att som syrran jollrar om, talatala, gulla osv funkar inte bra hos denna patientkategori, man måste handla! Förövrigt är det väl självklart att SSK + VUB är bättre förberedda för sådana uppgifter.

Här visar sjuksköterskan sin tydliga brist på social kompetens. Vad den beror på får läsarna själva avgöra . Sjuksköterskan beskyller andra för att "gulla" med patienterna. Detta får man ju se som högst projjicerande. Att beskylla andra med sådant blir som att säga "genom andra känner man sig själv" . Jag har aldrig "gullat " med en patient.. jag har med största respekt tagit hand om alla som har ringt efter ambulans och behandlag dessa därefter , Här är det punkt ! Eftersom sjuksköterskan har detta i sitt verbala uttryck och i mångt och mening verkar mena vad denne säger så är detta högst tragistkt för de patienter sjuksköterskan har med och göra. Men det ger ännu mer kraft åt vad jag menar att man ska ha personliga intervjuer som sorterar bort sådana som sjuksköterskan. För dessa har inte i vården att göra !!

Det visar på ännu en sak..... forumet klarar inte av att moderera boliort sådana inlägg. Vad detta beror på har jag ingen aning om. Men att inbördes beundran föreligger måste ju tas i beaktande !!
Det är ganska ironiskt att du angriper problemet med personangrepp på forumet med....hmmm, hur ska jag säga... lite mer personangrepp....
Det liksom höjer "standarden" på forumet...
ja du svarade ju inte... formulera dina frågor tack. Vill du kunna debatter fritt här ? ställ om din fråga... eller värre moderatorerna stänger trådarna utan förklaring. ol
Detta kallas i folkmun för billigt ! Hur skulle de se ut om politikerna skulle agera som på ambulansforum.se

AuF

Inlägg av AuF » 19/9 2006 0:26

Är nog läge för ett djupt andetag nu "syrran" :wink:

Sjuksköterskan har helt klart haft försig några konstiga inlägg, men mycket i dem är för att provucera, och du sväljer direkt. Ignorera bara den typen av inlägg så hinner nog moderaterna med att ta bort/ev. stänga de trådar som inte är speciellt konstruktiva...

Kanske läge att lämna denna diskutionen nu och återgå till nåt mer ambulansrelaterat ämne ? =)

Ha De !

Användarvisningsbild
Wernvik
Moderator
Inlägg: 776
Blev medlem: 12/3 2004 21:08
Ort: Anderstorp
Kontakt:

Inlägg av Wernvik » 19/9 2006 10:09

Denna tråd föyttas till driftsfrågor. Fortsätt gärna debatten där.
Johan Wernvik
Moderator
http://www.ambulansservice.se

Användarvisningsbild
Wernvik
Moderator
Inlägg: 776
Blev medlem: 12/3 2004 21:08
Ort: Anderstorp
Kontakt:

Inlägg av Wernvik » 19/9 2006 10:12

@ syrran:

Jag stängde inte tråden bara pga dina inlägg utan även för andras. De personangrepp som fanns i tråden samt det faktum att det hela började spåra ut från en skalig debatt gjorde att jag stängde tråden. Det beror inte bara på dig.

Vi har hållt på med detta forumet ganska länge nu och det är på intet sätt första gången det blir så att vi får stänga och ta bort en tråd.

Här har du nu en tråd att tala om detta i.
Johan Wernvik
Moderator
http://www.ambulansservice.se

Sjuksköterskan

Inlägg av Sjuksköterskan » 19/9 2006 18:31

Syrran: Du anser att jag talar nedlåtande om personal på psykavdelningar pga jag skrev att där samtalar man och puffar kudde hela dagarna. Tror ingen på en sådan avdelning säger emot mej om det. Du verkar däremot inte ha en aning om hur det funkar på psyket... Ingen aning om ambulansarbete heller faktiskt... Börjat på sjuktaxi än förresten?

syrran

Inlägg av syrran » 21/9 2006 8:53

ja sjuksköterskan är ju ett praktexempel på varför man behöver lämplighetstest innan sjukvårdsutbildning.

Användarvisningsbild
Wernvik
Moderator
Inlägg: 776
Blev medlem: 12/3 2004 21:08
Ort: Anderstorp
Kontakt:

Inlägg av Wernvik » 21/9 2006 9:30

Nu är ni åter inne och hackar på varandra i stället för det debatten ska handla om. Detta är ett typexempel på när vi börjar dra öronen åt oss. Fortsätter det så här så stänger vi ju tråden och rensar den.
Johan Wernvik
Moderator
http://www.ambulansservice.se

syrran

Inlägg av syrran » 21/9 2006 21:43

Wernvik skrev:Nu är ni åter inne och hackar på varandra i stället för det debatten ska handla om. Detta är ett typexempel på när vi börjar dra öronen åt oss. Fortsätter det så här så stänger vi ju tråden och rensar den.
Ja vi hackar på varandra. Eller så är det en som hackar på andra människor här och har kommentarer som inte har ett dugg med debatten att göra. Jag måste dock fråga dig som är moderator i detta forum. Vad är det som gäller och vilka regler råder .. Jag har läst att en del tycker att man inte ska ta åt sig av vad en del skriver eftersom det är "deras stil" och jag blir beskylld med att " jag tar åt mig". Vad har ni för regler när det gäller dessa personer som återkommande fäller kommentarer som inte har med debatten att göra och dessutom ser ned på andra delar av sjukvården på ett mycket tveksamt sätt. Jag har trott att detta var ett forum där yttrandefrihet råder och att en debatt ska föras utan att bli påhoppad. I seriösa forum tar man bort inlägg och varnar de personer som sysslar med angrepp. Men så har inte skett i detta !!
Det här gör att seriositeten i forumet rasar och åtminstone jag tycker att en del personer är favoriserade här och kan säga vad som helst utan reprimand.
Det visar även på svagheter på moderatorerna i forumet . JAG uppfattar det som om att dessa inte vågar att utöva de regler som ett seriöst forum borde ha. Jag tycker mig se som läsare av detta forum under ett år att vissa kan säga vad som helst och då ska man bara förstå hur dessa personer fungerar och finna sig i detta.
Det gör att detta forum är något för inbördes beundran och kan inte räknas som seriöst och baserat på vetenskapliga faktum.
Ett tips till sist. Om du Wernvik vill hålla liv i detta så bör du ändra inrikting och sortera bort sådant som inte hör till normal uppfostran. Annars kommer du inte att bli långlivad inom forumverksamheten. Ambulanspersonal kommer att till sist att söka sig nån annastans.

aceofspades

Inlägg av aceofspades » 21/9 2006 21:56

Hur tänker du? Att i ena sekunden sitta och gnälla över att folk hackar på dig, för att i nästa sekund själv sitta och gnälla på Wernvik som med all säkerhet gör sitt bästa för att upprätthålla någon form av ordning.

Personligen tycker jag att reglerna förefaller vara ganska enkla. Man håller sig till en ämnesrelaterad saklig debatt och undviker personliga påhopp. Den bästa debatten får man enligt mig när man argumenterar för sina egna åsikter istället för att kasta skit på andras. Alla tycker olika, och det måste väl du, som verkar vara en sann människovän veta.

Mvh. /Aceofpades

syrran

Inlägg av syrran » 21/9 2006 22:59

aceofspades skrev:Hur tänker du? Att i ena sekunden sitta och gnälla över att folk hackar på dig, för att i nästa sekund själv sitta och gnälla på Wernvik som med all säkerhet gör sitt bästa för att upprätthålla någon form av ordning.

Personligen tycker jag att reglerna förefaller vara ganska enkla. Man håller sig till en ämnesrelaterad saklig debatt och undviker personliga påhopp. Den bästa debatten får man enligt mig när man argumenterar för sina egna åsikter istället för att kasta skit på andras. Alla tycker olika, och det måste väl du, som verkar vara en sann människovän veta.

Mvh. /Aceofpades
Nu var det Wernvik jag ville prata med. Och jag återkommer till sjuksöterskans inlägg. Du som moderator ska objektivt bedöma det som skrivs i ett seriöst forum. Du kallar mig för gnällig.. det är din subjektiva bedömning .. du säger att jag gnäller på Wernvik .. gör jag inte alls. Jag ställer några frågor... Men du säger att han håller ordning . Vart är den ordningen när man kan kalla en den ena och den andra för saker . Man kallar avdelningar inom sjukvården för att göra en det ena med kuddar.
Har man inte som en medlem av forumet rätt att ställa en fråga utan att bli bemött med att jag gnäller ?

ni tål inte en kritiskt granskning... trots att ni försöker att vara ett sådant forum : Varför skriver du om subjektiva saker som att jag är "gnällig" det hör väl inte till ett forum som försöker hålla en viss status.
Tydligt är att kompisverksamheten och ryggdunkandet går före vetenskapen.
Kommentarer som "gnäll" visar inget..........

Användarvisningsbild
Wernvik
Moderator
Inlägg: 776
Blev medlem: 12/3 2004 21:08
Ort: Anderstorp
Kontakt:

Inlägg av Wernvik » 21/9 2006 23:53

Vi moderatorer gör vad vi kan för att hålla ordning i detta forum. Det gär vi av intresse och helt utan någon ersättning. Vi försöker radera inlägg och låsa trådar som spårar ut helt. Men det tar i bland tid att hinna igenom allt och vi an inte sitta här dygnet runt, året runt.

Jag accepterar inte personangrepp av någon och jag favoriserar definitivt inte Sjuksköterskan, även han får sina inlägg raderade om de går över gränsen.
Johan Wernvik
Moderator
http://www.ambulansservice.se

syrran

Inlägg av syrran » 22/9 2006 0:58

Wernvik skrev:Vi moderatorer gör vad vi kan för att hålla ordning i detta forum. Det gär vi av intresse och helt utan någon ersättning. Vi försöker radera inlägg och låsa trådar som spårar ut helt. Men det tar i bland tid att hinna igenom allt och vi an inte sitta här dygnet runt, året runt.

Jag accepterar inte personangrepp av någon och jag favoriserar definitivt inte Sjuksköterskan, även han får sina inlägg raderade om de går över gränsen.
Detta var det första sakliga och ordentliga svar jag fått så långt och jag tackar för det !!.
Som din andre moderator säger att " jag gnäller " det kan jag inte hålla med om att det är en objektiv kommentar. Men det är rätt tydligt att en del kan säga vad dom vill i detta forum utan att trådarna stängs.
Ska man veta hur de som finns i detta forum fungerar ?? En del säger ju att "sjuksköterskan" är ju så här och han är såååååååååååååå ironisk och att det är inget man ska lyssna på. Detta ska man minsann veta att han beter sig si och så.
Är detta seriöst ? Att nykomlingar ska kunna hålla reda på detta ? Att en del som varit på forumet ska kunna säga vad dom vill och resten av församlingen skrattar och säger " det är bara hans personlighet"
Det är ju så här det är... och några försvarar detta -
Jag tycker att det är bedrövligt av ett som ni försöker att framstå som ett seriöst forum för ambulanssjukvården i sverige.
Ni klarar inte av att säga åt de som beter sig illa direkt i tråden som det handlar om utan den stängs utan förklaring.
Vart finns varningarna ?? Vart finns blockeringarna ??
Uttalar man sig så som "sjuksköterskan " gör om psykvården så tycker jag att man har inte på ett seriöst forum att göra !!

syrran

Inlägg av syrran » 22/9 2006 2:11

Wernvik!

Du säger även att detta är ett svårdebatterar ämne. och att det väcker mycket känslor. Betyder det att man inte ska prata om detta i ditt forum ?
Trodde att forum var till för att dela med sig av erfarenheter och just svårigheter ?
Vart är det fria ordet ? Vad är det som är svårt ? Kan det vara så att ni som håller i forumet upplever det som att det är svårt?
Det finns många saker i samhället som är svårt men ska vi välja att inte prata om det ......

Jag tycker jag har pekat på en sak som många har svårt för och inte vill prata om... Men som ett vetenskapligt forum som ventlierar det mesta så torde ju allt som kommer patienten till gagn vara bra att få "lufta lite "
Men det som du menar är svårt ... det har jag redan märkt att de som inte är lämpade redan blir uppretade .. blir man uppretad av en debatt så kan man ju fråga sig vad man har i vården att göra ???

Skriv svar