Moderatorers neutralitet och förmåga att ta kritik

Här diskuteras och redogörs för hur Ambulansforum som Community fungerar
eugenia

Moderatorers neutralitet och förmåga att ta kritik

Inlägg av eugenia » 2/1 2006 17:44

Måste säga att jag är besviken över hur vissa ämnen hanteras här på Ambulansforum.

Ta t.ex Föreningsresgister.
Det är väl inget föreningsregister.
En del av namnen är ju företag.
Dessutom finns ju länksidorna.
Om man nu så gärna ändå vill göra reklam, kan ju sidan döpas till register eller sjukvårdsregister.

Varför ska en moderator slå slag för vissa föreningar och företag när den möjligheten finns för respektive förening/företag på länksidan.

Dessutom inte kunna ta kritik när sådan framförs, utan istället låser sidan och behandlar den precis som han/hon vill.
Jippi för demokratin.

Visst, hela denna diskussion kan låta banal, men jag tycker ändå rätt ska vara rätt.
Det förs ju så mycket andra diskussioner om rätt och fel här på sidan.

Användarvisningsbild
AMBASS
Inlägg: 1395
Blev medlem: 21/3 2004 22:59
Ort: Stockholm - London

Re: Moderatorers neutralitet och förmåga att ta kritik

Inlägg av AMBASS » 2/1 2006 17:55

eugenia skrev:Måste säga att jag är besviken över hur vissa ämnen hanteras här på Ambulansforum.

Ta t.ex Föreningsresgister.
Det är väl inget föreningsregister.
En del av namnen är ju företag.
Dessutom finns ju länksidorna.
Om man nu så gärna ändå vill göra reklam, kan ju sidan döpas till register eller sjukvårdsregister.

Varför ska en moderator slå slag för vissa föreningar och företag när den möjligheten finns för respektive förening/företag på länksidan.

Dessutom inte kunna ta kritik när sådan framförs, utan istället låser sidan och behandlar den precis som han/hon vill.
Jippi för demokratin.

Visst, hela denna diskussion kan låta banal, men jag tycker ändå rätt ska vara rätt.
Det förs ju så mycket andra diskussioner om rätt och fel här på sidan.
Hello!

Det står dig fritt att lägga in egna länkar! //BE SAFE och var med i debatten!
Blood Will Tell

Lipton

Re: Moderatorers neutralitet och förmåga att ta kritik

Inlägg av Lipton » 2/1 2006 18:23

eugenia: Jag tycker att Klertys ide med ett register var bra. Att det sedan råkade bli tre företag som var de första länkarna han lade in var kanske mindre lyckat.
Men åandra sidan så lades inte länken till Team Rescue i Karlstad in heller vilket är hans egna förening. Och ser man på det på det viset så är det ju så att den föreningen jobbar snarlikt ett företag fast utan förtjänst, och då är ju steget inte långt till exempelvis Ambulansservice i Anderstorp eller de andra företagen som lades in heller.

Att tråden nu är låst tycker jag däremot är märkligt eftersom forumets länksidor är en giganstisk resurs men ganska svårnavigerad.

eugenia

Re: Moderatorers neutralitet och förmåga att ta kritik

Inlägg av eugenia » 2/1 2006 19:56

AMBASS skrev:
eugenia skrev:Måste säga att jag är besviken över hur vissa ämnen hanteras här på Ambulansforum.

Ta t.ex Föreningsresgister.
Det är väl inget föreningsregister.
En del av namnen är ju företag.
Dessutom finns ju länksidorna.
Om man nu så gärna ändå vill göra reklam, kan ju sidan döpas till register eller sjukvårdsregister.

Varför ska en moderator slå slag för vissa föreningar och företag när den möjligheten finns för respektive förening/företag på länksidan.

Dessutom inte kunna ta kritik när sådan framförs, utan istället låser sidan och behandlar den precis som han/hon vill.
Jippi för demokratin.

Visst, hela denna diskussion kan låta banal, men jag tycker ändå rätt ska vara rätt.
Det förs ju så mycket andra diskussioner om rätt och fel här på sidan.
Hello!

Det står dig fritt att lägga in egna länkar! //BE SAFE och var med i debatten!
Försökte, men ämnet låstes ju.
Dessutom deltar jag i debatterna, bara att kolla antalet inlägg.
Så jag förstår inte riktigt ditt inlägg.

Lipton: Huvudet på spiken som vanligt.

Menar med detta inlägg/ämne att är man moderator krävs en viss fingertoppskänsla och det hade inte vederbörande moderator i ämnet "föreningsregister".

klerty

Inlägg av klerty » 2/1 2006 20:37

Jag har inga somhelst problem med att ta kritik. Jag tog åt mig av det som Eugenia sa i tråden, men min mening med tråden från början var inte att man skulle posta inlägg där utan via PM ge mig förslag på länkar, av den anledningen låstes tråden. Jag är mycket intresserad av era förslag och synpunkter då det är för er jag lägger ner det arbetet.

Sen har vi dethär med dom "företag" som dyker upp i förteckningen, jag ändrade inledningen på inlägget så att det skulle finnas ett utrymme för vissa företag att även finnas med i detta register eftersom dom erbjuder i princip samma sak som föreningarna och jag ser inte något annat forum som behandlar denna kategori utan ser den mer som ett komplement och vidareutveckling på den verksamheten som bedrivs via föreningar.

Exemplet med Team rescue Karlstad är bra då detta är en grupp som erbjuder samma tjänster, och har en snarlik ambition som t.ex de företag som finns med på listan. Ett förslag som skulle kunna vara godtagbart i mina ögon är att kanske göra en egen lista för dom företag som erbjuder dessa snarlika tjänster, om det visar sig att min tanke inte gillas av majoriteten dvs.

Jag ser gärna att kritik diskuteras för att utveckla inte bara forumet utan också mig som moderator, ´men jag ser gärna att kritik framställs till mig först innan man gör offentlig sak av det. Jag ber också om ursäkt till Eugenia att ett inlägg som jag fortfarande arbetade på publicerades för tidigt och du olyckligt surfade in för att se just detta.

klerty

Inlägg av klerty » 10/1 2006 18:14

Vill bara förtydliga för läsarna och framförallt Lipton då om att jag inte längre finns i Team Rescue Karlstads organisation. Blev väldigt övveraskad över att du har sån koll Lipton, hur kommer det sig? känner jag dig?

Användarvisningsbild
AMBASS
Inlägg: 1395
Blev medlem: 21/3 2004 22:59
Ort: Stockholm - London

Inlägg av AMBASS » 10/1 2006 18:20

klerty skrev:Vill bara förtydliga för läsarna och framförallt Lipton då om att jag inte längre finns i Team Rescue Karlstads organisation. Blev väldigt övveraskad över att du har sån koll Lipton, hur kommer det sig? känner jag dig?
Hello voloneer klerty!

Lipton har koll, det kan jag intyga. BE SAFE :oops:
Blood Will Tell

Lipton

Inlägg av Lipton » 10/1 2006 22:51

klerty skrev:Vill bara förtydliga för läsarna och framförallt Lipton då om att jag inte längre finns i Team Rescue Karlstads organisation. Blev väldigt övveraskad över att du har sån koll Lipton, hur kommer det sig? känner jag dig?
Klart vi känner varandra, vi är väl alla vänner här på forumet... :wink:
Du hade väl en länk eller något till Team Rescues hemsida förut i din signatur har jag för mig, så jag surfade runt en dag, tyckte det var en grymt bra idé och hörde mig för lite hos dig om det.
Sen så har de ett gammalt ordspråk i djungeln som säger att när elefanten glömmer så påminner Lipton, eller nått däråt. :twisted:

Skriv svar