Automatisk inloggning

Här diskuteras och redogörs för hur Ambulansforum som Community fungerar
klerty

Automatisk inloggning

Inlägg av klerty » 10/1 2006 19:32

Hej!

Jag vet att detta antagligen inte har nåt med sidan att göra men min automatiska inloggning har kommit av sig och jag måste logga in arje gång jag kommer in på sidan trots att jag kryssat i logga in mig automatiskt. Denna funktion har fungerat förut så jag undrar nu vad jag kan ha ställt till med som gjort det på detta viset?

Lipton

Re: Automatisk inloggning

Inlägg av Lipton » 10/1 2006 23:00

Du måste ha cookies eller något annat liknande aktiverat och dessutom spara alla filer tillräckligt länge annars glömmer datorn av vem du är.

klerty

Inlägg av klerty » 10/1 2006 23:28

Men jag har acceptera alla cookies på

Användarvisningsbild
Wernvik
Moderator
Inlägg: 776
Blev medlem: 12/3 2004 21:08
Ort: Anderstorp
Kontakt:

Inlägg av Wernvik » 10/1 2006 23:44

Automatisk inloggning fungerar för mig så det borde vara någon inställning hos dig.
Johan Wernvik
Moderator
http://www.ambulansservice.se

Eirik

Inlägg av Eirik » 11/1 2006 17:04

Hvis du har aktivert "slett cookies ved avslutning" e.l. vil det ikke fungere.

klerty

Inlägg av klerty » 11/1 2006 17:15

Jag vill inte vara ohövlig men jag förstod faktiskt inte riktigt vad du menade där Eirik

Eirik

Inlägg av Eirik » 11/1 2006 19:43

klerty skrev:Jag vill inte vara ohövlig men jag förstod faktiskt inte riktigt vad du menade där Eirik
Helt greit det! :D

Tex. hvis du bruker Firefox kan du velge at programmet sletter alle cookies når du avslutter, eller du kan velge at de skal lagres x antall timer/dager/uker osv.

klerty

Inlägg av klerty » 11/1 2006 20:40

Nej jag anvnder explorer så det är inte det. Märkligt dethär eftersom det fungera för några dagar sen och helt plötsligt slutade funka. Jaja, jag får nog överleva med att logga in varje gång.

peder
Inlägg: 357
Blev medlem: 31/7 2004 22:28

Inlägg av peder » 11/1 2006 22:12

ibland funkar det om man rensar alla cockies, allstå väljer "ta bort cockies" i internet-alternativ i verktygsmenyn.

malle
Inlägg: 123
Blev medlem: 1/12 2004 22:25

Inlägg av malle » 11/1 2006 22:54

klerty skrev:Nej jag anvnder explorer så det är inte det. Märkligt dethär eftersom det fungera för några dagar sen och helt plötsligt slutade funka. Jaja, jag får nog överleva med att logga in varje gång.
Låter som du drabbats av cookiesproblem som antagligen orsakats av spyware, trojan el liknande. Förmodligen är det hur som helst ngn programsnutt som ställer till inställningarna för dig i Explorern.

Mitt tips är att ladda hem ngn programvara som raderar tidigare historik mm i din webläsare - inkl. cookies, index.datfiler mm mm.

Du kan ladda hem ett flertal sådana gratis. Här ett som funkar mycket bra.

http://www.historykill.com/index.asp?Ref=3136

Kör också en ordentlig viruskoll på datorn.

Lycka till!

/malle

Novisen
Inlägg: 1630
Blev medlem: 17/10 2004 20:26
Ort: Norrland

Inlägg av Novisen » 12/1 2006 23:31

Nya Adawere tar också bort spywere, historik mm. http://www.adwarecops.com/adawere/adawere.html

Skriv svar